;

Konektivita je pojem, který hýbe automobilovým průmyslem

1. 11. 2016

Sdílet

Connected car, propojení aut s aplikacemi, je aktuálním tématem pro budoucnost automobilového průmyslu. Data říkají, že zákazníci oceňují výhody online aplikací, avšak oproti tomuto trendu pouze třetina nových automobilů opustila v roce 2015 výrobní linku s integrovaným řešením konektivity. Alternativní východisko nabízejí dodavatelé mimo automobilový průmysl. "Na českém trhu lze zmínit například T-Mobile Czech Republic, který pro celou skupinu Deutsche Telekom v České republice testuje projekt konektivity automobilů s mobilními zařízeními. Aktivitu v tomto směru lze v České republice čím dál více pozorovat i na straně automobilek. Například ve Škodě Auto právě vzniká speciální pracoviště pro vývoj digitálních služeb", přibližuje situaci v tuzemsku Philip Staehelin, výkonný ředitel pražské pobočky společnosti Roland Berger.

Výrobci aut soutěží s výrobci přídavných zařízení

Výrobci originálního zařízení nabízejí mnohá integrovaná řešení, ta však často neodpovídají skutečným potřebám zákazníka. Tato zařízení jsou navíc extrémně drahá z důvodu nákladů vynaložených na jejich vývoj. "Někteří výrobci aut si za své integrované systémy zajišťující konektivitu účtují tisíce eur a roční poplatky za užívání navíc. To je o mnoho více, než jsou současní vlastníci aut ochotni zaplatit," říká Jan-Philipp Hasenberg z automobilového kompetenčního centra společnosti Roland Berger. Propojení s aplikacemi se proto do stávající nabídky vozidel dostává jen pozvolna. Díry na trhu využívají dodavatelé mimo automobilový průmysl (IT, pojišťovny a startupy a další), kteří nabízejí levné adaptéry ve formě přídavných zařízení. Jejich ceny se pohybují pod 100 eur za kus. Zákazníci při tom dostanou velmi podobný komfort v nabízených řešeních i službách. I jejich užití je jednoduché. Zařízení stačí zapojit do standardizovaného konektoru (OBD II) a propojení se smartphony nebo jinými zařízeními už nic nebrání. Zákazník si je navíc může vybrat přesně podle své aktuální potřeby. 80 procent řidičů je podle studie společnosti Roland Berger připraveno si za tyto extra služby připatit. Jejich finanční limit je však 50 eur na rok.

Zdroj: Roland Berger

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality