Pro využití nové funkce úprav se stačí přihlásit do svého Google účtu a vyhledat konkrétní adresu nebo firmu, která se zobrazí na mapě s info bublinou. V ní je společně s dalšími i možnost "Upravit", která umožňuje:
- Přesunout ukazatel: pokud jsou místo nebo firma zobrazeny nepřesně
- Upravit podrobnosti: doplnit nebo upravit adresu, telefon, web stránku atd. firmy nebo instituce
- Odstranit místo: v případě, že jde o duplicitu, místo neexistuje, je trvale uzavřeno nebo pouze soukromé, není určené široké veřejnosti
Editace přitom probíhá tak, že u menších změn se zobrazí okamžitě, u větších změn je informace schvalována moderátorem.
„Jsme přesvědčeni, že právě uživatelé znají své okolí, které se v dnešní době tak dynamicky mění, nejlépe, proto mají informace od nich velkou přidanou hodnotu z hlediska přesnosti i aktuálnosti," říká marketingová manažerka Google Kateřina Holcmanová a dodává: „Firmám to otevírá nové možnosti, jak o sobě dát vědět a mít jistotu, že informace pro jejich potenciální nebo stávající zákazníky i obchodní partnery jsou stále relevantní."
Funkce editování ale není první svého druhu. Dalšími funkcemi, které přispívají k vytváření co nejpřesnějších internetových map prostřednictvím znalostí a zkušeností uživatelů, jsou:
- Moje mapy na Mapách Google: nabízí uživatelům mapovací nástroje pro sdílení informací se světem
- Recenze na Mapách Google: umožňuje uživatelům přidávat recenze na firmy, hotely nebo restaurace
- Google Sketchup/3D Warehouse - aplikace, které umožňují pracovat s 3D modely a nahrávat je přímo do Google Earth.
Firmy, jejichž záznam na Mapách Google chybí, mohou využít funkci "Zařaďte svou firmu do služby Mapy Google".