Webové rozhraní ocení zejména zaměstnanci v terénu, ať už jde o řidiče, servisní pracovníky nebo obchodníky. „Právě tito pracovníci dnes musí všechny informace zaznamenávat někde jinde. Často si dělají poznámky na papír nebo předepsané formuláře. Když se vrátí do kanceláře, musí pak všechny informace přepsat do informačního systému. To je jednak časově náročné, jednak může při přepisování docházet k chybám,“ říká ředitel vývoje K2 Tomáš Szkandera.
Díky plnému přístupu k informačnímu systému i mimo prostory firmy nemusí například dopravce dopředu tisknout dodejku a v případě změn do ní ručně zasahovat. Dodejku u zákazníka nově otevře přímo ve svém zařízení a v systému provede všechny potřebné úpravy. „Nakonec jediným tlačítkem vygeneruje dokument ve formátu PDF, který si zákazník může projít, a díky další nové funkci jej na mobilním zařízení rovnou i podepsat. Podpis systém K2 vloží do vygenerovaného PDF, které je možné ihned tisknout nebo třeba zákazníkovi odeslat e-mailem,“ dodává Szkandera.
Nové webové rozhraní K2 je spustitelné v libovolném internetovém prohlížeči. Design je plně responzivní a je navržený tak, aby byl dobře použitelný i na zařízeních s malým displejem, jako jsou mobilní telefony, tablety, ale také například čtečky čárových kódů. Právě se čtečkami je spojena další z novinek verze K2 luna. „Vyslyšeli jsme prosby našich stávajících zákazníků, kteří stále častěji volali po možnosti standardizovaného prostředí pro jejich čtečky čárových kódů. S ohledem na množství různých druhů čteček i procesy, kterými se řídí jejich používání v tom konkrétním skladu, bylo velmi komplikované přijít s jedním standardním řešením, které by vyhovovalo, když ne všem, tak alespoň většině zákazníků. Proto jsme software pro čtečky vždy doprogramovávali zákazníkovi na míru. To ale samozřejmě stálo čas a peníze,“ přibližuje manažer vývoje Tomáš Kupčík.
Právě webové rozhraní otevřelo cestu pro tvorbu standardizovaného prostředí pro čtečky. „Navštívili jsme celou řadu těch nejmodernějších skladů našich stávajících zákazníků, prošli jsme si speciální úpravy pro čtečky, které jsme programovali za posledních několik let. Výsledkem je pak standardní čtečka, která využívá těch nejlepších příkladů z praxe. Samozřejmě ale i nadále počítáme s možností úprav kterékoliv části čtečky našemu zákazníkovi na míru. I tyto změny ale budou díky nově použité technologii výrazně rychlejší a v konečném důsledku také levnější,“ dodává Kupčík.
Mezi další novinky patří například možnost spuštění kontingenční tabulky online nad aktuálními daty. Tato funkce pomůže zejména manažerům v rámci controllingu. „Jde o neocenitelný nástroj především pro ad hoc analýzy,“ hodnotí novou funkcionalitu předseda představenstva skupiny K2 Petr Schaffartzik a dodává: „Sám jsem si tuhle novinku během interního testování velmi oblíbil.“
Ani tím však výčet novinek v Informačním systému K2 zdaleka nekončí. Vylepšení se dočkal také K2 e-shop, a to v podobě nových možností definování promo akcí, integrace služby Balíkobot, nových designů nebo rozšíření platebních možností o další platební portály. Dokončen byl také kompletní překlad systému do angličtiny, nová webová nápověda a dokumentace o celkové délce 6 300 stran nebo kontextová nápověda přímo v systému. Kompletní soupis novinek a změn najdete na webových stránkách společnosti K2.
Představení nové verze majitelům a ředitelům firem se už tradičně odehrálo v prostorách brněnského divadla Reduta. „Jsem rád, že v sále bylo opět plno a naše pozvání přijalo více než 250 majitelů či vrcholových manažerů z řad našich zákazníků. Znamená to, že naše zákazníky, i ty potenciální, zajímá, co jsme si pro ně za ten rok práce přichystali a kam jsme náš informační systém zase posunuli,“ komentuje účast na odhalení nové K2 luna Schaffartzik.