;

K2 atmitec připravuje samoobslužný katalog služeb pro ovládání K2 cloudu

21. 6. 2012

Sdílet

Mezi základní funkce samoobslužného portálu patří autorizace uživatele a nabídka služeb K2 cloudu. Funkcionalita portálu pak uživateli umožňuje zavádět, rušit, definovat či monitorovat své služby, přičemž je předem přesně stanoveno, které z těchto úkonů může provádět. Součástí logiky portálu je také workflow, které určuje, jaký postup vede ke zřízení, změně nebo využití zvolené služby, včetně jejího ocenění a dopadu na ostatní využívané služby.

Další standardní funkcí je monitoring a sledování trendů při využívání služeb. Díky monitoringu má uživatel vždy přehled o tom, které služby používá, v jakém rozsahu, jak dlouho (např. u IaaS kolik CPU, jaké typy disku, kdy byly špičky, kolik je potřeba RAMky atd.) a v jaké kvalitě. Funkce sledování trendů zase uživatele upozorňuje například na rostoucí trend potřeby výkonu diskového pole či výpočetního výkonu, a tedy na pravděpodobnou budoucí potřebu přidání více zdrojů. Veškeré informace o využití služeb, jejich dostupnosti jsou spolu s měsíčním vyúčtováním automaticky zasílány uživateli.

„Samoobslužný portál nabídne služby typu SaaS - konkrétně zřízení Informačního systému K2, podnikového portálu, pošty, služby SQL serveru, e-shopu a dalších. Dále služby typu IaaS, tedy pronájem plně virtualizovaného výkonu na úrovni procesorů, RAM, storage včetně automatického tieringu s možností výběru disků,“ dodává Karel Stýblo z K2 atmitec.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality