To vyplynulo po zanalyzování stovky nejdražších značek na světě v žebříčku Best Global Brands vydávaného každoročně konzultační agenturou Interbrand.
Důležitost správného názvu firmy je mnohými začínajícími podnikateli podceňována a i velmi potenciální projekty jsou marketingově sráženy jejich špatným jménem. Tomáš Bučina, ředitel marketingové firmy Provocado, k tomu dodává: „Samozřejmě, že s časem, jak vám firma poroste, můžete sáhnout ke změně značky - rebrandingu -, ale to stojí poměrně značné peníze. Místo toho by si každý podnikatel hned na začátku měl zvolit název tak, aby mu umožnil snadný růst a nebyl pro něj časem přítěží.“
Celých 37% z firem seznamu Best Global Brands je nazváno jména svého zakladatele či zakladatelů a dalších 20% je pak slovní či písmennou zkratkou. Mezi nejčastěji zastoupená písmena v názvech úspěšných firem patří A, E, L, N, O, R a S, naopak na chvostu u nejcennějších značek zůstávají písmena F, J, K, Q, V, W, X, Y a Z.
Návod pro pojmenování firmy s potenciálem úspěchu v globálním obchodě tedy zní: Používat nejvíce 2 slova (pouze 1 % názvů úspěšných brandů má 3 slova), nepřesáhnout 4 a lépe ani 3 slabiky (celých 42 % jmen má pouze 2 slabiky) a držet se mezi 4 až 13 písmeny, což splňuje plných 80 názvů ze stovky nejcennějších značek světa.
Název firmy je důležitou součástí identity firmy a měl by ji reprezentovat stejným způsobem, jako vhodné logo, slogan a další prvky firemní kultury. Firmy při jeho volbě často sahají do historie, vytvářejí různé zkratky a jména, aniž by se zamýšlely nad jejich funkčností. Zapomínají řešit, zda je lze nadiktovat například zahraničnímu partnerovi po telefonu, zda je volná příslušná doména a jestli zákazníci budou schopni název vůbec vyslovit a zapamatovat si jej.