V rámci plošné reklamy inzerenti v loňském roce investovali do internetu 3,3 mld. Kč, v reklamě ve vyhledávání 1 mld. Kč, a v reklamě v katalozích 0,75 mld. Kč v ceníkových (tzv. gross) cenách. Podíl internetu jako mediatypu tak dosáhl téměř 9 % na celkových investicích do reklamy za rok 2008 u nás a je na třetím místě hned za televizí a tiskem. Vyplývá to z průzkumu realizovaného nezávislou výzkumnou agenturou Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
Celkový inzertní výkon za loňský rok se skládá z částek měřených projektem AdMonitoring, jež registruje kampaně plošné inzerce (tzv. display reklamy) ve standardních formátech. Výkony dalších forem internetové reklamy - nestandardní display reklamy, reklamy ve vyhledávání (search) a v katalozích (directories), vznikly na základě deklarovaných výkonů jednotlivých poskytovatelů obsahu v režii výzkumné agentury Factum Invenio.
Většinu, a to i v následujícím roce, zaujímá plošná inzerce, která hraje u zadavatelů prim. Vzhledem k probíhající krizi ve všech odvětvích, lze považovat více než 25% odhadovaný nárůst objemu internetové inzerce za jednu z prvních pozitivních zpráv našim inzerentům. „Uvedená čísla představují v současnosti nejpřesnější možný pohled na celkový stav internetové inzerce, protože pocházejí přímo od drtivé většiny členské základny SPIR a jejich sběr a vyhodnocení zajistila nezávislá agentura. Z průzkumu jasně vyplývá, jak silně se postavení internetu proměnilo. Jeho význam už přesahuje většinu tradičních mediatypů", komentuje výsledky předseda SPIR Ján Simkanič.