Zástupci internetového obchodu Mall.cz konstatují, že nákupy na internetu neklesají, ale stále rostou a predikuje jejich další růst. Jen ve vánočním období roku 2009 Mall.cz zaznamenal oproti loňsku dvojnásobné tržby. A v nadcházejícím fiskálním roce 2010/11 očekává další, 30% růst tržeb.
Ze zmíněné studie GfK vyplývá, že 32 procent respondentů určitým způsobem snížilo své výdaje v nákupních centrech a dalších 29 procent jinou formou upravilo strukturu svých nákupů. Nákupním centrům loni podle ředitele developerské společnosti Unibail-Rodamco Martina Macháče klesla návštěvnost meziročně o 5 až 10 procent a obrat o 10 až 30 procent.
Ve chvíli, kdy je enormní tlak na cenu a internetové nákupní galerie k nižší ceně nabídnou kvalitní kompletní servis, získávají tak pomyslné rozhodující body a nové spokojené zákazníky. „Přežijí jen silní hráči se širokou nabídkou sortimentu, profesionálním zázemím, dostatečnými zásobami ve vlastních skladech a spolehlivým servisem,“ říká Marek Liška, generální ředitel Mall.cz. „Zákazníci totiž pečlivě zvažují investice a tlačí na cenu v kombinaci s požadavkem na vysokou úroveň služeb. Zároveň si velmi dobře pamatují, z jakého obchodu jim zboží dorazilo později či vůbec a kde se setkali s neprofesionálními službami.“