Tento týden se v Praze uskutečnil další ročník celodenní odborné konference Internet Advertising Conference 2010 (http://iac.spir.cz). Program, který se oproti loňskému roku rozšířil o třetí programový proud, sledoval rekordní počet 430 účastníků. Tradiční konferenci uspořádalo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
„Konferenci pro lidi pohybující se v oblasti českého internetu jsme uspořádali již po třetí. Neustále rostoucí křivka zájmu potvrzuje náš předpoklad, že online trh má stále silnější potřebu se scházet a vyměňovat si navzájem zkušenosti. Důležitou inspirací jsou pro nás i zahraniční řečníci, kteří přinášejí potřebný nadhled nad situací v České republice,“ dodává Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR.
V hlavním programovém proudu, který pokrýval obecnější témata týkající se aktuálních trendů na trhu online reklamy a médií, se hovořilo například o tom, co řeší zadavatelé při plánování online inzerce, jak vytvářet nápadité a kreativní kampaně nebo zda funguje internet jako dobrý prostředek pro budování značky. Samostatná přednáška byla věnována také zpoplatnění internetového obsahu, když konkrétní příklad uvedl Miroslav Motejlek. Svoji zkušenost s rolí internetu v mediálním mixu představil Pawel Ozierski (Kraft Foods ČR).
V panelové diskuzi na téma koexistence tištěných a internetových médií zasedli za jeden stůl zástupci vydavatelů Dalibor Balšínek (MAFRA), Michal Klíma (WAN-IFRA), Petr Šimůnek (Economia) a Jakub Unger (Aktuálně.cz). Závěr hlavního proudu byl věnován vysoce aktuálnímu tématu regulace internetových diskuzí. K tématu promluvili Libor Stejskal (Aktuálně.cz), Michal Hanák (iDNES.cz), Marek Antoš (Internet Info) a právník Jiří Černý (ROWAN LEGAL).
Současně s programem ve Velkém sále Slovanského domu, kde se akce konala, probíhala další dvě programová pásma v kinosálech multikina Palace Cinemas. Sál mobilní a multimediální inzerce se věnoval mimo jiné problematice přijetí audiovizuálního zákona a jeho dopadům na reklamní branži anebo možnostem provázání mobilní reklamy s webem. Představena byla mimo jiné aktuální data NetMonitoru z měření streamovaného videa. V panelové diskuzi se zamýšleli Jaromír Fulnek (Inmite), Tomáš Mátl (Vodafone), Jakub Mach (MicroMedia) a Petr Voplakal (MEDIATEL) nad tím, zda a kdy se konečně začne mobilní reklama využívat masověji.
Sál výkonnostního marketingu a plánování se zaměřil například na metody vyhodnocování efektivity online kampaní, na cílení reklamy nebo na srovnání PPC systémů používaných u nás. V rámci tohoto programového proudu vystoupili také dva zahraniční řečníci - Andreas Cohen (I-COM Švýcarsko) představil hlavní výzvy pro zadavatele a Marcin Woźniak (ARBOmedia AG) hovořil o vývoji Facebooku.
Konference byla určena zadavatelům internetové reklamy na úrovni vedoucích pracovníků, ředitelům marketingu, či zástupcům online komunikace, dále poskytovatelům obsahu a mediálním a reklamním agenturám. Akce si během své historie vybudovala tradici nejvýznamnější konference na téma internetové reklamy a online marketingu. Celodenní konferenční program byl završen neformálním společenským večerem v Karetní a Kulečníkové herně Obecního domu.
Prezentace jsou k dispozici ke stažení na stránkách konference (http://iac.spir.cz), stejně jako odborný materiál SPIRu zaměřený na trendy v návštěvnosti internetu a v internetové reklamě a fotogalerie z konference i večerního networkingu. Ohlasy z akce bylo možné po celý den sledovat také na sociálních sítích Twitter a Facebook.