Intel Labs, organizace zaměřující se na výzkum v rámci společnosti Intel, otevřela své dveře médiím, akademickým pracovníkům, partnerům i zákazníkům a zahájila výroční konferenci, během níž technologický ředitel Justin Rattner představil více než 35 inovativních výzkumných projektů. Mnohé z těchto projektů jsou výsledkem společného výzkumu probíhajícího mezi různými divizemi společnosti Intel a jejími partnery z řad akademických institucí a průmyslových firem. Vedle toho Justin Rattner oznámil vytvoření dalšího vědecko-technologického centra (Intel Science Technology Center, ISTC), které představuje nový rámec spolupráce mezi společností Intel a několika předními univerzitami.
Nejnovější ISTC působí na půdě Kalifornské univerzity v Berkeley a jeho součástí jsou smlouvy s vysokými školami Carnegie Mellon, Drexel, Duke a University of Illinois. Bude do něj investováno 15 milionů USD a představuje další krok v nedávno představeném programu společnosti Intel, v jehož rámci bude do univerzitního výzkumu a urychlení inovace investováno 100 milionů USD. Stejně jako v případě ISTC for Visual Computing, i nově zřízené centrum bude usilovat o užší spolupráci mezi předními akademickými pracovníky a společností Intel.
ISTC pro bezpečnou výpočetní techniku se bude ve svém výzkumu v průběhu příštích pěti let zaměřovat na řadu oblastí včetně efektivnějšího zabezpečení osobních počítačů před škodlivým softwarem a lepšího zabezpečení mobilních zařízení. A to jak v oblasti dat pro jednotlivce, tak co se týče stahování dat do zařízení a využití aplikací vyvinutých třetími stranami. Další oblastí, které se výzkumní pracovníci budou věnovat, je to, jak chránit osobní data při jejich rozšíření po webu. Dnes lidé sdílejí svá data po internetu prakticky kdykoli, když si objednávají nějakou službu. Jakmile k těmto datům někomu poskytli přístup, přestávají nad nimi mít kontrolu a právě ISTC se bude zabývat způsoby, jak lidem poskytnout nad těmito daty lepší kontrolu a jak je zabezpečit.
Během konference byly představeny technologie budoucnosti, například visual computing, zabezpečení, ověřování identity, vyšší uživatelský komfort, cloud computing a další. Všechny tyto projekty jsou výsledkem spolupráce mezi společností Intel a jejími akademickými partnery. Například jde o tyto projekty:
• Využití potenciálu grafiky procesorů Intel pro šifrování
• Ověřování totožnosti pro budoucnost ukazuje, jak lze zabránit zcizení identity použitím důvěryhodného klienta s vyspělým ověřením totožnosti a přítomnosti uživatele, kdy je identita ověřena lokálně a následně potvrzena prostřednictvím webových služeb.
• Magické zrcadlo nabízí náhled virtuálního nakupování prostřednictvím realistických avatarů oblečených podle poslední módy. Toto demo konkrétně zobrazuje 3D avatar, který sleduje pohyby v reálném čase a mění tělesné rozměry.
• Řiditelný zvuk ukazuje, že sférické reproduktory nabízejí nejen nejlepší zvuk, ale rovněž dokážou nabídnout zvuk dynamický, řiditelný, podobný tradičním akustickým hudebním nástrojům.
• Automatická spolupráce ve třídě ukazuje, jak mohou studenti spolupracovat s využitím počítače Classmate PC postaveného na platformě Intel. Technologie zjištění blízkosti dokáže najít studenta s podobným počítačem, který se nachází v blízkosti uživatele. Pak už jen stačí klepnout na jednu klávesu a studenti mohou vytvářet skupiny, mohou spolupracovat na projektech, společně udělat test nebo mezi sebou soutěžit.
• Bezdrátová technologie detekce energie (WEST) je zařízení, které na základě rozpoznání vzorců dokáže poznat, kdy se v domě zapínají různé elektrické systémy. Za pomoci této technologie získá uživatel obrázek o energii ve svém domě
• Výzkum využití mnohojádrových procesorů ukázal, že přes 80 institucí po celém světě pracuje na výzkumu budoucího softwaru za použití experimentálního čipu Intel Lab 48-core.
Zpřístupnění zdrojových kódů softwaru Intel
V rámci strategie usilující o zvýšení spolupráce mezi průmyslovým sektorem a vysokými školami oznámil Intel Labs, že zveřejní kód své technologie Distributed Scene 3-D Internet. Tento kód je součástí dlouhodobé iniciativy posílit simulátor virtuálního světa OpenSim, který pracuje na otevřené platformě a vývojářům umožní vytvářet virtuální regiony, v nichž lidé budou moci pracovat nebo si hrát s tisícovkami dalších namísto několika set dnešních. Virtuální prostředí nacházejí uplatnění v široké škále oborů od zábavy přes vzdělávání až po sociální sítě. Intel představil způsob, jímž by tato technologie mohla přispět k vytvoření hry pro velký počet hráčů, v níž by se hráči učili reagovat na katastrofické scénáře.
Intel Labs rovněž tento měsíc uvede offline ray tracing. Jde o grafickou techniku, která produkuje fotorealistické snímky sledováním paprsků světla – na základě tohoto sledování zjistí, kde a jak by měl být dotyčný předmět nasvícen. Technologie je určena pro profesionální aplikace a je zcela odlišná od podobné technologie, která byla představena nedávno a zaměřuje se na digitální hry v reálném čase. Očekává se, že technologie najde využití v komerčních aplikacích, jako je automobilový design, výroba filmů nebo architektonické vizualizace.