;

Infinity ukazuje, jak chutná cloud

24. 2. 2012

Sdílet

S ohledem na všeobecně rostoucí zájem odborné i laické veřejnosti o vše, co se kolem cloudu děje a chystá, představila společnost Infinity ve spolupráci se společností Microsoft na včerejší tiskové konferenci kroky potřebné pro  zavádění cloudových technologií. Hlavním tématem byly informace o návratnosti investic, o nákladových úsporách a možnostech implementace tak, aby se dostavil přínos pro podnik, který chce cloud "ochutnat".

Cloud ve znamení plateb za využívané služby

„Jedno je nad slunce jasné, totiž že v případě využití cloudových služeb platíte skutečně vždy jen za to, co reálně spotřebujete a můžete se tedy zcela oprostit od mnohdy neprůhledných investic do vlastního firemního IT,“ vzkázal posluchačům generální ředitel společnosti Infinity, Jaroslav Procházka.

V tom, jak cloudové technologie ovlivňují podnikové náklady a produktivitu, jej doplňuje finanční ředitel společnosti Microsoft Tibor Koleják: „Nástup obliby cloud computingu v posledních dvou letech má jeden zásadní důvod. Finanční krize přinutila firmy i státní organizace začít fungovat efektivněji. Větší flexibilita a finanční úspory, to jsou cloudové benefity, které pociťují české firmy nejčastěji, a to často okamžitě.“ Tibor Kolekáj dále hovořil o přesunu mezi kategoriemi CAPEX a OPEX - cloud je v zásadě řešením, které redukuje potřebu jednorázových investic, které se tak "rozpuštějí" do operativních nákladů.

Rizika z hlediska zabezpečení

Odborníci na cloud ze společnosti Infinity informovali o často diskutovaných rizicích přechodu na novou technologii a o problematice (ne)bezpečnosti cloudu, která jsou úzce spojena s výběrem vhodného implementačního partnera a dále také o srdci cloudu – gigantických datových centrech, využívajících bezpečnostní nástroje a odborníky, které si většina firem nemůže dovolit. „Klidný přechod firmy k čerpání cloudových služeb má dvě zásadní podmínky: plnou důvěru v poskytovatele a zároveň mít ochotu a možnost si vše monitorovat,“ popisuje Jan Gerhart, produktový manažer Infinity.

Zajímavé informace přineslo představení nedávno zahájené cloudové kampaně společnosti Infinity a zejména výsledky průzkumu "Jak chutná cloud?" realizovaného u 128 respondentů malých a středně velkých společností v rámci celé ČR. Jako ochutnávku prozradila marketingová manažerka Infinity Zuzana Parobková, že největší obavu (92 %) o bezpečnost a svěření svých dat do rukou externí firmy mají společnosti s obratem nad 500 mil. Kč, a nebo to, že téměř třetina firem by uvítala platit za IT jako službu. Stále ale převažují společnosti, které IT jako službu odmítají. Společným jmenovatelem všech odpovědí tak zůstávají tři premisy: nízká pořizovací cena, důvěra a bezpečnost plus úspora nákladů. Zástupci Infinity a Microsoftu se shodli také na tom, že zavádění cloudu je snazší pro mladé a nově vznikající firmy, které dosud nejsou zatíženy "archiváliemi" historického IT.

Praktické zkušenosti s cloudem

Zkušenost s aplikací Office 365 na tiskové konferenci popsala ředitelka Domova Dětí a mládeže Znojmo, Hana Bílková. „Když jsem převzala vedení DDM, nebyla počítačová technika využívána efektivně. Cloudové služby nám poskytly snadno ovladatelné nástroje, které rychle řešily naše požadavky a zefektivnily naši práci – už nepotřebujeme IT specialistu za mzdu, neřešíme vybudování infrastruktury ani údržbu aplikací a jejich upgrade, stanice pouze obměňujeme a navíc šetříme za elektrickou energii, protože nemáme servery v klimatizovaných místnostech,“ myslí si.

Našli jste v článku chybu?