DemandTec rovněž rozšíří portfolio společnosti IBM založené na modelu software jako služba (SaaS) o další řešení poskytovaná za přístupový poplatek. Iniciativu Smarter Commerce představila IBM v březnu roku 2011. Společnostem v jejím rámci poskytuje software a služby, které pomáhají transformovat obchodní procesy tak, aby byly firmy na současném digitálním trhu schopny rychleji reagovat na změny v zákaznické poptávce.
DemandTec je dodavatelem cloudového analytického softwaru, jenž pomáhá společnostem přizpůsobovat produktové portfolio a upravovat cenové a reklamní strategie v širokém kontextu komerčních aktivit zahrnujících maloobchodní prodej, B2C a spotřební zboží. Firmy se tak mohou informovat o aktuálních trendech a přáních svých zákazníků a přijímat informovanější rozhodnutí ohledně cenové politiky, reklamní strategie a skladby sortimentu s možným vlivem na tržby a ziskovost. Na základě rychlé analýzy spotřebitelských trendů může například pracovník zodpovědný za řízení produktových kategorií ve společnosti dodávající spotřebitelské zboží vyjednat s maloobchodním prodejcem pružné nastavení cen a docílit tak vyššího a stabilnějšího odbytu.