Ta slučuje analytické nástroje, monitorování dat v reálném čase a sítě pro spolupráci uvnitř i vně firmy. Řešení lze využít formou klasické softwarové licence, prostřednictvím služby IBM SmartCloud nebo pomocí široké řady mobilních zařízení. Sociální software IBM již využívají v rámci svých investic do „social business“ přední společnosti z celého světa, například Bayer MaterialScience, Colgate-Palmolive Company, LeasePlan, Primerica nebo Teach for America. Podle průzkumu Forrester Research se očekává, že trh se sociálními aplikacemi vzroste do roku 2016 o 61 %.
Firmám přitom v současnosti chybějí vhodné nástroje, s jejichž pomocí by dokázaly uchopit obrovské množství informací a efektivně s nimi pracovat. Podle průzkumu IBM CEO Study sociální platformy k propojení se zákazníky využívá jen 16 % dotázaných ředitelů. Během následujících pěti let by se však toto číslo mělo vyšplhat na 57 %. Nedávno realizovaná studie IBM, při níž bylo dotázáno 1 700 marketingových ředitelů, odhalila, že 82 % z nich plánuje v příštích třech až pěti letech využití sociálních médií navýšit.
Sociální software IBM využívá přes 60 % společností z žebříčku Fortune 100. Po platformě IBM pro social business je silná poptávka především v regulovaných odvětvích. 41 % uživatelů Connections 4 beta působí v bankovnictví, finančním sektoru a ve zdravotnictví.
Řešení IBM Connections integruje přehledy aktivit, údaje v kalendářích, wiki stránky, blogy, nové funkce e-mailu a navíc uživateli vyznačuje data relevantní pro jeho práci. Podle IBM podporuje spolupráci a budování bezpečných sociálních komunit uvnitř i vně organizace. Pomáhá tak upevňovat loajalitu zákazníků a zlepšit obchodní výsledky. Nová funkce e-mailu v rámci platformy Connections umožňuje zjednodušený přístup do pracovní elektronické pošty v kontextu prostředí sociálních sítí.