Zatímco někteří z dodavatelů specializující se na úložiště zvolili pro práci s velkými objemy nestrukturovaných dat platformu Hadoop, HP se rozhodlo jít cestou akvizice společnosti Vertica, která byla dokončena letos v březnu.
Jednou z hlavních novinek ohlášených na konferenci Discover 2011 tak bylo představení HP Vertica Real Time Analytics System – integrovaného řešení (appliance) pro ukládání a především rychlou analýzu velkých objemů dat. Řešení, které pojme v jediném racku až 1 PB dat, lze nejen rychle uvést do provozu, ale nabízí i vysokou dostupnost, extrémní kompresi s konkurentním nahráváním a dotazováním a vestavěný databázový systém optimalizovaný pro analytické operace. HP tak nabídne systém, který by měl konkurovat zejména Oracle Exadata.
Ostatně o rostoucí rivalitě mezi oběma výrobci (ta vychází jak z aktivit HP na poli software a databázových systémů jako je Vertica, tak z někdejší akvizice Sun Microsystems, která přidala do portfolia Oracle hardware pro velké databázové a informační systémy) svědčily i takřka guerilla-marketingové aktivity Oraclu v okolí hotelu Venetian, kde konference Discover 2011 probíhá - Oracle si pronajmul reklamní plochy na střechách více než poloviny taxíků v Las Vegas a v po "stripu" (Las Vegas Boulevard - centrální promenáda mezi kasíny a resorty v Las Vegas) projížděl s alegorickými vozy ukazujícími servery HP coby "staré železo".
Vertica je systém optimalizovaný pro moderní typy dat - data ze senzorů, nestrukturovaná data. Měl by se dočkat využití zejména v oblasti telco (data o hovorech, mobilní kupóny, real-time marketing, lokační data, kombinace různých typů dat posbíraných od mobilních uživatelů a následně využitých pro poskytnutí služeb či informací těmto uživatelům).
Velká data ("big data") jsou po výpočetným mraku ("cloud computing") další z fenoménů kolem nichž je v poslední době v IT, zejména ve velkých společnostech, velmi rušno.