;

Hledáte prostor pro expanzi? Zpráva o stavu internetu na Balkáně

5. 8. 2011

Sdílet

Nejvyvinutějším trhem balkánského regionu je Slovinsko, které se může pochlubit nejvyšším podílem uživatelů internetu ve věku 45-55 let (17%) a 55+ (14%) v internetové populaci. V porovnání s tím je například v Chorvatsku podíl těchto uživatelů mnohem nižší (13% a 5%, na základě dat gemiusAudience). Pokud se jedná o podíl mužů a žen v internetové populaci, tak v Bosně a Hercegovině a ve Slovinsku převažují muži, oproti tomu v Chorvatsku jsou obě pohlaví zastoupena rovnoměrně.

V žebříčku nejnavštěvovanějších internetových stránek obsadil první místo v Bosně a Hercegovině portál sarajevo-x.com (s dosahem 51,18%), který získal svou silnou pozici díky spolupráci s lokálním blogem (blogger.ba, třetí nejpopulárnější web) a druhé místo si drží inzertní portál pik.ba. Oproti tomu mezi tři nejpopulárnější chorvatské a slovinské webové stránky patří pouze informačních portály (net.hr, index.hr, tportal.hr a 24ur.com, siol.net, rtvslo.si).

Co se týče operačních systémů  používaných balkánskými uživateli internetu, tak jednoznačně vedou Microsoft Windows s rostoucí popularitou Windows 7. Mezi nejpopulárnější internetové prohlížeče používané  internetovými uživateli z bývalé Jugoslávie patří Firefox a MSIE, ale můžeme zde také pozorovat rychlý nárůst zobrazení webových stránek generovaných Google Chrome a mobilními prohlížeči. V oblasti mobilních zařízení je jedničkou na chorvatském trhu jednoznačně značka Apple, která v posledním měsíci dosáhla téměř 68% všech zobrazení stránek pocházejících z mobilních zařízení a tento podíl stále roste. Ve Slovinsku vítězí Apple nad Nokií již od začátku roku 2010.


O zprávě

Zpráva „It’s summer -let’s go south! Adria internet market overview“ obsahuje podrobné informace o internetových trzích Chorvatska, Bosny a Hercegoviny, Slovinska a Srbska, a zaměřuje se především na údaje o složení internetových populací těchto států, nejpopulárnějších operačních systémech, internetových prohlížečích a mobilních zařízeních.

Zpráva byla připravena na základě dat sebraných a analyzovaných agenturou Gemius ve spolupráci s partnerem Valicon (Chorvatsko a Slovinsko) a organizacemi ABC Srbija (Srbsko) a SOZZ (Slovinsko). Zdrojem informací o socio-demografickém profilu uživatelů internetu je studie gemiusAudience (ve Slovinsku pod názvem MOSS-SOZZ).

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality