;

GroupM koupila H1.cz a stane se pravděpodobně lídrem výkonnostního on-line marketingu

16. 7. 2013

Sdílet

H1.cz tímto prodejem definitivně ukončila svojí rozluku s Ataxo a jeho majitelem, investičním fondem Garvest.

Nový majitel, společnost GroupM zastřešuje v ČR a na Slovensku mediální agentury Mediaedge, Mindshare, Mediacom a Maxus. GroupM, která je dceřinnou společností agenturní sítě WPP, tak akvizicí 100% podílu H1.cz významně posílí v oblasti výkonnostního marketingu.  Stane se tak pravděpodobným lídrem v této oblasti.

David Špinar, dosavadní Country Manager H1.cz, potvrdil, že i po akvizici zůstává dosavadní tým H1 kompletní.  H1.cz byla založena v roce 2006 v Praze a specializuje se na výkonnostní marketing. Momentálně zaměstnává přes 90 lidí a mezi její klienty patří společnosti jako Vodafone, Home Credit, Beiersdorf a Tchibo. Agentura má pobočky v Praze a Bratislavě. Čistý auditovaný obrat H1.cz a H1 Slovakia na konci roku 2012 činil přibližně 75 miliónů Kč.

Své nadšení též vyjádřil Ronald Paul, CEO QUISMA Holding: „V roce 2010 jsme se skvěle uvedli ve východní Evropě, a proto jsme se rozhodli v tomto regionu výrazně expandovat. ... Společně s úspěšným rozjezdem Polska nás akvizice H1.cz posouvá do pozice lídra ve střední a východní Evropě.“  

Všechny společnosti patřící pod WPP v České republice dohromady zaměstnávají přes 600 osob, a to s výnosy více než 70 milionů dolarů ročně. Ve střední a východní Evropě celá skupina, včetně přidružených podniků, zaměstnává kolem 6000 lidí s výnosy více než 600 milionů dolarů. Výnosy WPP z digitálního sektoru, včetně přidružených podniků, byly v roce 2012 více než 5 miliard dolarů, což představuje téměř 33 % celkových výnosů WPP.

G+

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality