Řešení nabízí dvě klíčové funkce: inzerenti mohou nabízet reklamu na základě zájmových kategorií a zároveň jim nový model umožní oslovit ty koncové zákazníky, kteří navštívili jejich webovou stránku v minulosti, tudíž už s nimi byli v kontaktu.
Nový model reklamy přináší benefity pro všechny: uživatelům pomůže na internetu vídat relevantnější a pro ně zajímavější reklamu a zároveň získat maximální kontrolu nad tím, jakým způsobem a zda vůbec budou nový systém využívat. Inzerentům otevírá efektivnější možnosti, jak zasáhnout to správné cílové publikum a dosáhnout vyšší návratnosti investicí, což majitelům stránek přinese vyšší příjmy z reklamy.
Inzerenti budou moci nabízet reklamu uživatelům:
-
podle kategorií zájmů, které uživatelům systém přiřadí. Tyto kategorie se budou přiřazovat podle prohlížených videích na YouTube a také podle stránek prohlížených v rámci obsahové sítě Google.
Například pokud někdo tráví mnoho času na YouTube u videí aut a k tomu často navštěvuje stránky s recenzemi vozů (sdružené v obsahové síti Google), bude zařazen do kategorie fanoušků aut a uvidí na síti Googlu a na YouTube více reklam spojených s motorismem.
-
podle toho, zda už na jejich stránkách byli (v obsahové síti Google a YouTube).
Například pokud si uživatel prohlížel v e-shopu se sportovním oblečením v srpnu kopačky na fotbal, tato stránka by asi ráda stejného uživatele v prosinci informovala o zimním výprodeji.
Nový systém reklamy propojí prohlížeč uživatele s různými zájmovými kategoriemi podle toho, jaké webové stránky uživatel navštěvuje a co si prohlíží. Pokud uživatel rád cestuje a navštěvuje spoustu cestovatelských webů, Google mu bude nabízet více reklam spojených s cestováním.
Google zároveň spouští nástroj kontroly pro uživatele, aby se mohli rozhodnout zda, nebo jakým způsobem budou nový systém používat. Díky aplikaci Ads Preferences Manager (APM) budou mít plnou kontrolu nad tím, jaké reklamy se jim budou zobrazovat: tj. zájmy, které k nim systém přiřadil, si uživatelé mohou nejenom prohlížet, ale také přidávat nové nebo je naopak mohou odebrat. Ze systému se mohou i zcela odhlásit (prostřednictvím funkce Opt-out -odhlásit přímo na hlavní stránce aplikace APM).
Všechny informace, které Google obdrží, budou ukládány v anonymních cookies bez osobních informací, jako jsou jména a adresy, dokonce i bez IP adresy. Mezi zájmovými kategoriemi také nenajdete kategorie týkající se zdraví nebo sexuální preference.
Ads Preferences Manager je k dispozici všem uživatelům již dnes, v okamžiku spuštění systému 11. března, a tato beta verze bude už během několika týdnů lokalizovaná i do češtiny. Najdete ho na adrese www.google.com/ads/preferences.
Systém IBA začne od začátku dubna testovat několik inzerentů z USA a Evropy v obsahové síti Google a na YouTube. Všichni členové obsahové sítě Google mají do 8. dubna čas aktualizovat svá pravidla pro nakládání s osobními údaji a informovat své návštěvníky, že na jejich stránkách se může zobrazovat reklama založená na jejich zájmech. V příštích několika měsících se beta verze rozšíří na další inzerenty v USA a oblasti EMEA. Cílem společnosti Google je, aby byl systém plně k dispozici všem inzerentům v AdWords do konce tohoto roku.