Google se pustil do křížku s Facebookem před dvěma lety, kdys pustil konkurenční sociální síť Google+. I když se Google oficiálně nestaví do pozice konkurenta Facebooku (tvrdí, že poskytuje alternativu pro sdílení informací), funkce jsou do jisté míry podobné. Hlavní rozdíl je možnost organizace do kruhů místo přátel na Facebooku. Kruhy umožňují selektivní sdílení informací, tedy funkci, se kterou Facebook v podobně vylepšení skupin (Facebook Groups) přišel až v říjnu 2012.
Kromě lepší organizace spřátelených kontaktů má Google+ v rukávu další trumf, kterým je lepší integrace s jinými službami Googlu, jako jsou třeba Zprávy Google, které ke sdílení přímo vybízejí.
I přes propojení třeba s masově využívaným Gmailem sociální síť Googlu zatím stále zaostává v absolutních číslech. Pokud se podíváme na počty sdílených informací, tak v dubnu 2013 vedl Facebook s 29 miliardami sdílení s rozdílem více než jednoho řádu před Googlem+, který vyprodukoval něco málo přes 2 miliardy sdílení. Rozdíl je ale v dynamice: zatímco nárůst na Facebooku činil cca 10% v počtu sdílení měsíčně, na Google+ to bylo téměř dvojnásobek: 19%.
Tento rozdíl v dynamice růstu dal analytikům příležitost, aby provedli extrapolaci stávajícího vývoje a došli k zajímavé předpovědi, podle níž by Google+ mohl dohonit Facebook v počtu sdílení již v únoru 2016. Jestli trend Googlu vydrží, to se ještě ukáže, v každém případě ale dominantní světový vyhledavač dává najevo, že signály ze sociálních sítí jsou důležité i pro výsledky vyhledávání - signály z Google+ tak mohou být logickou první volbou.