Google si uvědomuje, že současný způsob sdílení informací není dokonalý, a má proto v úmyslu změnit tradiční paradigmata spojená se sociálními sítěmi. Služba Google+ je postavena na třech základních konceptech: Kruhy, Setkání a Témata.
Kruhy představují management komunikace, kdy je možné jednotlivé osoby seskupovat do oddělených "kruhů" a spravovat tak množství sdílených informací s každou skupinou zvlášť - lze tedy určit, které informace budou viditelné konkrétnímu kruhu. Podle Googlu lidé projevují selektivní chování ke svému okolí i v běžném životě, a proto uživatelům stejnou možnost nabídne i v online světě.
Setkání naopak představuje jakýsi video chat room, kde můžete dát jasně najevo, zda máte právě čas a náladu si s někým povídat, či jste zaneprázdněni a nepřejete si být rušeni.
Prostřednictvím služby Témata můžete vybírat objekty svého zájmu a komunikovat na dané téma s dalšími fanoušky. Google se tak dle vlastních slov snaží pomoci uživatelům prolomit ledy a navázat konverzaci s kýmkoliv o čemkoliv.
Přístup na sociální síť Google+ je však zatím omezen pouze na uživatele, kteří obdrželi speciální pozvánku. Na internetu se sice objevilo několik triků, jak pozvánku získat a na síť se přihlásit, avšak Google již chybu zřejmě opravil, neboť na úvodní straně Google+ si namísto možnosti přihlášení můžete přečíst pouze oznámení sdělující, že kapacita služby byla dočasně překročena.
Podrobnější informace o nové službě Google naleznete v článku na sesterském PC Worldu:
http://pcworld.cz/novinky/novy-konkurent-siti-facebook-a-twitter-google-predstavuje-google-20527