;

Google Chrome si ukrojil již 20 % trhu internetových prohlížečů

6. 7. 2011

Sdílet

Internetový prohlížeč Google Chrome za poslední dva roky posílil podle statistik StatCounteru doslova raketovým tempem: z 2,8% podílu na trhu v červnu 2009 až na hodnotu 20,7 % v červnu 2011 a zdá se, že tuto dynamiku neztrácí. Naopak Internet Explorer od Microsoftu se za stejnou dobu propadl z 59 % na 44 % a Firefox od Mozilly si mírně pohoršil z 30 % na 28 %.

Není bez zajímavosti, že ještě loni v srpnu měl Chrome podíl 10 %, což znamená, že se mu během 10 měsíců podařilo zdvojnásobit svoji uživatelskou základnu. Společnost NetApplications však prezentuje střízlivější hodnoty - podle ní má Chrome podíl zatím jen 13 %, zatímco Firefoxu patří 22 % a Internet Exploreru stále ještě  54 %. Rozdíl v metodologii je dán pravděpodobně tím, že se StatCounter zaměřuje zejména na uživatele, kteří patří mezi zkušenější a logicky se tak nespokojí se softwarem nainstalovaným na PC od výroby.

NetApplication totiž měří počet unikátních uživatelů, zatímco StatCounter se zaměřuje na počty kliků. Z tohoto důvodu mají uživatelé Chrome, kteří surfují častěji a déle než ti s Internet Explorerem, v hodnocení StatCouteru větší váhu. Nicméně i tento přístup má své odůvodnění, protože vypovídá o celkové aktivitě na internetu a pro tvůrce webů je důležitější informace o aktivních uživatelích než absolutní hodnoty, které nemají ale základ v reálné situaci.

Podrobnější analýzu celé situace přináší sesterský web ComputerWorld:

http://computerworld.cz/software/chrome-drti-konkurenci-verze-13-se-blizi-43573

Našli jste v článku chybu?