Deklarovaný záměr byl, aby informace o autorství mohla být použita pro hodnocení kvality stránek a tedy i pro jejich řazení ve výsledcích vyhledávání. V SEO komunitě se o hodnocení kvality autora (tzv. author rank) a jeho významu pro umístění stránky ve výsledcích vyhledávání již dlouho nepochybuje. A Google Authorship byl zřejmě jedním z prvků technické realizace tohoto hodnocení.
Dalším, již méně zdůrazňovaným důvodem, proč author rank měl být realizován pomocí mechanismu Google Authorship, byla zřejmě podpora vlastní sociální sítě Googlu, které se moc nedařilo. Základním elementem pro implementaci autorství byl totiž profil na Google+. Lze jen spekulovat, proč Google od svého záměru ustoupil, jednou z možností je možná i nedostatečná podpora iniciativy ze strany autorů, resp. slabé rozšíření sítě Google+ jako takové.
Google doporučuje náhradu obecnějším přístupem, a to pomocí strukturovaných dat, tedy tzv. rich snippets. K tomu ještě jako metodu první volby doporučuje relativně novou implementaci pomocí JSON-LD. Dosud patrně nejpoužívanější microdata (podle specifikace schema.org) sice stále ještě podporuje, ale zřetelně dává najevo, že preferovaný formát je jiný.