Využití internetu a online nástrojů v podnikání firem se v Česku dostává do další fáze. Hovoří o tom průzkum společnosti Millward Brown. Poté co firmy překonaly počáteční strach z internetu a z online prezentace, začínají si pomalu uvědomovat i důležitost online reklamy. Přestože čtvrtina firem by do ní chtěla investovat i více, ti, co ji nevyužívají, mají obavy, že je drahá, neefektivní a příliš komplikovaná.
Google chce tyto obavy překonat prostřednictvím sítě expertů a novým informačním webem, který vznikl ve spolupráci s AMSP. Především ale od 13.3.2013 spouští systém pro zadávání PPC reklamy AdWords Express. Česká republika je tak teprve 15. zemí na světě, kde je tato zjednodušená reklamní služba dostupná.
I přesto, že řada menší firem má existující webové prezentace, jen zřídka věnují zlepšení samotné dohledatelnosti stránek. Jen 28% z nich používá reklamu ve vyhledávání a jen 7% využívá pro jejich podporu SEO (optimalizace pro vyhledávače). Méně než 10% má pak e-shop nebo využívá reklamu na sociálních sítích. Zejména firmy do 10 zaměstnanců zatím pořád sázejí na tradiční offline formáty jako letáky, místní outdoorovou reklamu nebo inzerci v tisku.
„Víme, že firmy zájem mají, ale chybí jim hlavně čas na to, aby - pro ně zatím velmi složitý svět online marketingu - probádaly samy. Určitě potřebují pomocnou ruku od komerčních společností a odborníků na českém trhu,“ říká Eva Svobodová, ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která s podnikateli a firmami dlouhodobě spolupracuje, a dodává: „Ve spolupráci s Googlem navazujeme na realizované vzdělávací projekty a podnikatelům a firmám dáváme k dispozici webovou stránku, která nabídne důležité zdroje informací a rady, jak se zorientovat ve světě online reklamy a marketingu.“
Google chce firmám, které mají zájem začít s online reklamou, pomoci ve třech rovinách:
- Spuštění AdWords Express: Jde o zjednodušenou službu, která usnadňuje menším, lokálním firmám najít své zákazníky na internetu. Samotná správa je velmi jednoduchá, protože služba sama nastaví vyhledávací dotazy (tzv. klíčová slova), na které se reklama zobrazuje. Firma pouze vytvoří reklamní text.
- Druhou novinkou je web www.navlneinternetu.cz, který Google spouští ve spolupráci s AMSP. Webová stránka bude postupně firmám nabízet tipy a rady, jak zapojit internet do podnikání. Doplní již existující širokou škálu vzdělávacích materiálů, které jsou v současné době firmám k dispozici na stránkách nápovědy k AdWords.
- Třetím řešením, které Google firmám nabízí, je možnost využít síť certifikovaných partnerů - agentur v rámci programu Google Engage, kteří jsou specializovaní na malé a střední firmy a pomohou jim reklamní řešení Googlu správně připravit.
Více informací najdete na informačním webu www.navlneinternetu.cz.