Vaše společnost je jedním z lídrů v oblasti logistiky. Jak na vás dopadla ekonomická recese?
- Hovoříme-li o společnosti Gefco ČR, potom lze říci, že dopady krize se nám podařilo poměrně úspěšně absorbovat. Díky rozvoji klientské základny se nám podařilo v roce 2009 mírně navýšit obrat oproti roku 2008 a díky optimalizaci nákladů zahájené již v roce 2008 byl pro nás rok 2009 velmi dobrý i z hlediska profitability.
Jak recese ovlivnila celý logistický sektor?
- V současné době je v důsledku ekonomické krize výrazně zostřené konkurenční prostředí, ve kterém dochází ke stále častější snaze získat a udržet klienta i za cenu snižování cen hluboko pod úroveň rentability. Došlo tedy k určité deformaci trhu, která se může projevit v poklesu přepravních kapacit. První známky tohoto vývoje jsou již viditelné.
V prosinci jste oslavili 60 let své existence. Nejprve jste působili jen v západní Evropě, poté přišlo Polsko, jižní Amerika (Brazílie, Argentina), Maroko, Turecko, ČR, Rusko, Tunisko, Rakousko, Slovensko, Čína, Maďarsko, Rumunsko, Ukrajina, Lotyšsko a Chile. Co bude dál? Jaký je plán vaší expanze?
- Naše společnost samozřejmě plánuje další rozvoj, který spočívá nejen v rozvoji kapacit v zemích, kde již má Gefco své zastoupení, ale zaměřujeme se i na otvírání poboček v zemích, společnost Gefco dosud nepůsobí. V následujících pěti letech budou každý rok otevřeny pobočky ve dvou zemích, kde dosud zastoupení Gefco chybí. V letošním roce tak budou otevřeny pobočky v Bulharsku a Kazachstánu, v dalších letech je pak možno předpokládat rozvoj aktivit zejména v oblasti dálného východu.