V České republice pak Foxconn v současnosti pracuje na intenzivním vývoji bateriových systémů, které vnímá jako nedílnou součást podpory energetické infrastruktury, nezbytnou právě pro rozvoj elektromobility. Sám navíc plánuje postupnou elektrifikaci svého vozového parku v ČR. Investice a rozvoj v této oblasti je v souladu se současnou strategií firmy, která se nyní snaží přesunout těžiště svého podnikání na vývoj vlastních inovativních řešení v rámci Průmyslu 4.0, průmyslového internetu věcí (IIoT) a chytrých technologií založených na využití umělé inteligence.
Společnost Foxconn, která je největším výrobcem spotřební elektroniky na světě, se v rámci své nové strategie rozhodla zaměřit na další oblast ve vývoji inovativních technologických řešení. Nejen na celosvětové, ale i české úrovni se začíná zaměřovat na oblast e-mobility a energetická řešení. V České republice se nyní její divize Foxconn DRC intenzivně věnuje vývoji bateriových systémů pro uchovávání energie, optimalizaci zatížení energetické sítě a řízení distribuční sítě za pomoci chytrých SW platforem a aplikací.
„V souvislosti s naším vývojem máme skvělé zprávy – v únoru jsme u kanceláří Foxconn DRC, vedle budovy SafeDX, instalovali první nabíjecí stanici. Je to výsledek naší spolupráce s dodavatelem nabíječek Efacec a společností IBG. Ze softwarového hlediska jsme připraveni otestovat propojení s cloudovým softwarem a testovat další SW a HW připojení,“ řekl Marek Krejza, generální ředitel Foxconn DRC.
Velké zapojení do vývoje elektromobilů plánuje Foxconn i v Číně. Zatímco podle zakladatele Foxconnu Terryho Goua nemá společnost v plánu stavět svou vlastní továrnu na elektromobily, rozhodla se podpořit čínskou vývojářskou firmu Xiaopeng Motors a podílela se na investici ve výši více než 7 miliard korun na vývoj nových elektromobilů. Zároveň při něm bude pomáhat s implementací technologií závislých na připojení k internetu. První model automobilky, která je považována za jeden ze start-upů soupeřících na poli vozů s alternativním pohonem s americkou Teslou, by se měl dostat na trh již v průběhu letoška.
V České republice si v loňském roce lidé zakoupili o 70 % více elektromobilů než v tom předchozím. Celkově se však zatím jedná pouze o 287 kusů čistých elektromobilů a tento trh se i za pomoci dotací z Evropské unie teprve rozjíždí. Počet hybridních vozů v ČR však loni poprvé překročil 1 %. V Číně by měl trh s elektromobily podle předpokladů letos vyrůst o 40 %, zatímco trh s tradičními automobily loni výrazně zpomalil.