Islámský stát v Iráku a Levantě (ISIL) realizuje profesionálně zpracované marketingové kampaně na YouTube, Facebooku, Twitteru a dalších službách s cílem získávat nové bojovníky nejen pro operace na Blízkém východě, ale i k provádění teroristických úroků v USA a dalších západních zemích.
Od počátku roku ISIL vydal přes 1700 zpráv včetně videí a online časopisů. Některá sociální média reagují rychle a takový obsah stahují, některá jsou ve svém přístupu laxnější.
Americká Federální vyšetřovací služba (FBI) nyní žádá Kongres, aby přijal nový zákon, který by nařídil provozovatelům sociálních médií a jiných internetových komunikačních služeb, aby orgánům činným v trestním řízení poskytovali informace o komunikaci svých uživatelů, stejně jako to dělají telekomunikační operátoři.
FBI přitom údajně nejde o rozsáhlé odposlechy ani otevření zadních vrátek do online systémů, ale cílenou spolupráci s provozovateli na konkrétních případech. Podle návrhů by musela FBI na základě důkazů o zločinné nebo teroristické činnosti získat nejprve soudní příkaz, který by vyšetřovatelům umožnil přístup k průběžně ukládané, nešifrované internetové komunikaci. Dosud však provozovatelé žádnou povinnost komunikaci ukládat nemají.
Konkrétně má FBI údajně obavy z anonymních aplikací pro zasílání rychlých zpráv Kik a Whatsapp a aplikací Surespot a Wickr, které odstraňují z komunikace veškerá metada.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Přijetí celoevropského Nařízení o ochraně osobních údajů se blíží, týká se především Internetu
Největší změnu bude pravděpodobně znamenat nová definice osobních údajů, kvůli které budou muset společnosti přistoupit k administrativním i technologickým změnám. Firmy tak čekají změny dokumentů i úpravy systémů. Zpřísní se mj. i nakládání s cookies.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.