nstagram je služba původně určená pro sílení fotografiií a byla spuštěna v roce 2010; Facebook ji koupil v roce 2012. V současné době má Instagram 130 milionů uživatelů, kteří jsou aktivní alespoň jednou měsíčně - je to přibližně 8x méně, než má „miliardový“ Facebook. Zavedení nové funkce pro sdílení videa má nyní atraktivitu Instagramu zvýšit.
Sdílená videa mají maximální délku 15 sekund, z toho je zřejmé, že cílem nebylo konkurovat YouTube. Je zřejmé, že video na Instagramu útočí na funkci Vine, která je od ledna 2013 k dispozici na Twitteru a která umožňuje sdílet šestisekundové videospoty.
Vzhledem k tomu, jak jsou multimédia mezi uživateli populární, je skoro s podivem, že Facebook přistoupil k jejich podpoře na Instagramu až teď. Nicméně ve srovnání s Vine má daleko více možností, kromě dvouapůlnásobné délky je to řada uživatelských filtrů a softwarová podpora eliminace roztřesení, která je dostupná na iOS. „Je to rozdíl jako mezi fast-foodem a lepší restaurací,“ tak by dal shrnout názor analytika Jana Dawsona na odlišnosti mezi publikováním videospotů na Vine a na Instagramu.
Komu by se zdálo 15 sekund málo, tak si to může srovnat s běžným reklamním spotem v televizi. Ten trvá okolo 20 sekund a vejde se tam zpravidla i malý příběh.
Čtěte také: Facebook a Twitter si kopou do báboviček...
Zdroj: IDG News Service