Hashtagy umožňují štítkování příspěvků a Facebook je zavádí teprve nyní, přitom konkurenční Twitter má jejich podporu již řadu let. Jeden z důvodů je patrně snaha zvýšit příjem z reklamy. Hashtagy, které zpravidla obsahují důležitá klíčová slova, totiž zároveň upřesňují a kategorizují téma facebookového příspěvku, do něhož jsou vložena. Reklama, která bude cílená na konkrétní hashtagy, bude mít také přesnější kontext. A kontextová reklama má samozřejmě tím vyšší účinek, čím lépe je tematicky cílena.
Hashtagy také mohou ovlivnit chování uživatelů. Kliknutí na hashtag má efekt jako spuštění (předdefinovaného) vyhledávání. Je tak dost dobře možné, že uživatelé pomocí tohoto nástroje budou navštěvovat více facebookových stránek i mimo okruh svých „přátel“. Z nové funkce tak mohou profitovat i firemní facebookové stránky. Viditelnost příspěvků s hashtagem bude samozřejmě respektovat nastavení politky soukromí.
V každém případě se jedná o pozitivní krok, který již zde měl být dávno.
Čtěte také:
→ Facebook a Twitter si kopou do báboviček. Tentokrát zaútočil Facebook na službu Vine