Nová architektura umožní řidičům ovládat dobíjení vozu během jeho připojení k běžné elektrické zásuvce. Systém rovněž naúčtuje náklady dobíjení na účet majitele vozu. Řidič nastaví na konzole uvnitř vozu nebo na dálku pomocí chytrého telefonu nebo tabletu čas a rozsah dobíjení.Vůz poté komunikuje s rozvodnou sítí prostřednictvím mobilní sítě a provádí dobíjení podle ceny elektřiny v síti.
Tento koncept vyvinulo konsorcium firem Volvo Car Corporation, Göteborg Energi (přední dodavatel energie v západním Švédsku), Ericsson a Viktoria Institut (neziskový výzkumný institut informačních technologií), aby nabídlo další možnosti využití v této oblasti.
V rámci projektu byl použit elektromobil Volvo Electric C30, který je nyní vyráběn v menším počtu kusů pro leasingové zákazníky v Evropě, a byl vybaven vestavěným elektroměrem a speciálním softwarem. Lennart Stegland, viceprezident divize elektrických pohonných systémů firmy Volvo Car Corporation, prohlásil: „Vycházíme z předpokladu, že vlastník elektromobilu by neměl být nucen obětovat žádnou z vlastností, které očekává od luxusního vozu.“
Podíl Ericssonu na výše uvedeném projektu spočívá v pochopení a ovlivnění způsobu, jakým stávající a budoucí mobilní sítě, služby a terminály budou moci podpořit nové obchodní koncepty a společensky prospěšné služby. Ericsson poskytuje zkušenosti s informačními a komunikačními technologiemi.
Hlavní principy projektu:
• Využít stávající mobilní sítě a elektrickou rozvodnou síť.
• Mít v každém voze elektroměr umožňující ovládat dobíjení, ať již okamžitě nebo podle plánu nastaveného řidičem, přičemž náklady se připíšou na účet řidiče.
• Flexibilní model, který se přizpůsobí odlišným předpisům platícím v různých částech světa a podpoří různé nové obchodní modely, přičemž do některých z nich se zapojí noví hráči, např. poskytovatelé mobilních aplikací.
• Projekt financují uvedení čtyři partneři, kraj Västra Götaland a výzkumná nadace firmy Göteborg Energi.