;

ePoptávka.cz založila Centrum právní pomoci, které znesnadní "práci" podvodníkům

19. 12. 2012

Sdílet

Nabídne také rady, jak situacím předcházet a jak správně uzavírat smlouvy. Redakce CIO BusinessWorldu tyto změny vítá, neboť na základě reálné zkušenosti věří, že pomohou zvýšit úroveň poskytovaných služeb.

Díky Centru právní pomoci mohou poptávající, ale i dodavatelé kontaktovat právního poradce služby ePoptávka.cz zcela bezplatně. Týká se to například situací, kdy zákazník odmítne zaplatit za provedenou práci nebo dodavatel před dokončením smluvené práce přestane komunikovat. Kromě poradenství, jak v problematických situacích postupovat, bude ePoptávka.cz usilovat o vyřešení sporu.
 
Přestože ePoptávka.cz nemůže nahradit orgány činné v trestním řízení či soud, zprostředkuje jednání obou znesvářených stran. Současně bude k dispozici organům činným v trestním řízení i právním zástupcům. Pokud se prokáže nesolidní jednání dodavatele, čeká jej pozastavení registrace. V případě již druhé stížnosti na jeho chování bude z databáze zcela vyřazen. „Stejně jako kdekoliv jinde v internetovém prostředí, i na ePoptávka.cz není možné zabránit výskytu podvodných osob. Prověřování každého dodavatele by bylo časově náročné, u poptávajícího pak nemožné. V případě dodavatelů však již delší dobu uplatňujeme specifický eliminační systém. Každý dodavatel, na kterého obdržíme dvě stížnosti od poptávajících, je ihned vyřazen z databáze,“ vysvětluje Kočí.
 
Vedle poradenství a řešení neshod nabídne Centrum právní pomoci také nezbytné informace, jak nepříjemným situacím předcházet. ePoptávka.cz připravila speciální sekce, ve kterých se uživatelé dozvědí, jak si vybrat vhodného dodavatele či jak správně uzavřít smlouvu. Zároveň zde najdou postup pro hodnocení dodavatele, se kterým mají zkušenosti. Tímto poskytnou důležitou zpětnou vazbu pro budoucí poptávající. „Pro úplnost jsme připravili vzorové smlouvy pro jednotlivá odvětví trhu, například při uzavírání spolupráce v oblasti stavebnictví, dopravy či IT a podobně,“ upřesňuje Kočí všechny novinky.
 
Podnětem pro založení Centra právní pomoci byla nedávná zkušenost se sporem mezi poptávajícím a dodavatelem. „Nespokojený poptávající nás kontaktoval s prosbou o pomoc. Zpočátku velmi nepříjemná situace se ale ve chvíli, kdy jsme do sporu vstoupili, velmi rychle vyřešila. Přestože stížností jsme jak z jedné, tak druhé strany doposud mnoho nedostávali, rozhodli jsme se zaujmout pozici nezávislé třetí strany, která se bude snažit neshody vyřešit ke spokojenosti obou stran. Z této zkušenosti jsme se určitě ponaučili. Sebereflexi vnímáme jako klíčovou pro další rozvoj byznysu, a proto věříme, že nás tato zkušenost posune dál,“ dodává Kočí.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality