Od doby, kdy informační technologie převzaly vládu nad automobily, ještě mnoho vody neuplynulo. Pokud ale někdo očekával, že se IT spokojí jen s ovládáním funkcí přímo souvisejících s provozem vozidla a se zpříjemňováním práce jeho řidiče, mýlil se. Spotřební elektronika s výpočetní technikou a internetem totiž pozvolna obsazují i kabinu a bojují o pozornost cestujících, kteří se právě nevěnují řízení.
Jeden z příkladů představují displeje umístěné zezadu v opěrkách hlavy - ty jsou už k vidění i v ČR. Prozatím byly určeny pouze k přehrávání DVD nebo videa, zřídka i televize, letos se ale změní v multifunkční zobrazovací jednotky, ke kterým bude možné připojovat i videohry. Postupně je asi nahradí obrazovky přenosných počítačů, které budou ovládány pomocí sklápěcí bezdrátové klávesnice umístěné v loketní opěrce mezi zadními sedadly, tato varianta je však prozatím ve stádiu příprav.
Výrobci přenosných počítačů v současnosti nenabízejí cenově odpovídající přístroje, které by bylo možné zasouvat přímo do opěrek hlavy předních sedadel, zobrazovací jednotky mohou ale být umístěny i u stropu vozidla. Výrobci příslušenství již začínají nabízet sklápěcí displeje z tekutých krystalů nebo dokonce kompletní přehrávače zvuku i obrazu, které bude možné také jednoduše odpojit a při opuštění vozidla vzít s sebou.
Výrobci příslušenství se snaží vyvinout také televizní přijímač, který by dokázal spolehlivě pracovat i při jízdě. Nejlepším řešením se prozatím jeví digitální satelitní televize. Vyžaduje sice poměrně velikou anténu, navíc přesně nasměrovanou, i tento problém však už několik firem vyřešilo.
Na americkém trhu jsou od letošního roku k dispozici prozatím dvě konkurenční antény, které se připevňují k ližinám na střeše. Oproti svým předchůdkyním, které bývají k vidění zejména u obytných automobilů, umožňují tyto antény přijímat televizní signál i za jízdy. Dalším krokem bude integrace antény do střechy automobilu přímo při výrobě. K tomu je ale potřeba vyvinout nový typ satelitní antény - a samozřejmě také přesvědčit automobilky, že se jedná o užitečnou funkci.
Výrobci elektronického příslušenství obecně počítají s tím, že jejich produkty v dohledné době přestanou být osamocenými ostrůvky v moři plechu. Na obzoru by mohla být zařízení, která budou zapojena do vnitřní počítačové sítě automobilu. Budou si tak moci vzájemně vyměňovat informace a třeba automaticky ztlumit přehrávání v případě, že vozidlo bude chtít posádce sdělit něco důležitého. Propojení všech elektronických součástí může pomoci i bezpečnosti silničního provozu. Do tří let by mohly být nové automobily v USA např. vybavovány expertním systémem, který bude snímat frekvenci mrkání řidiče. Pokud přístroj vyhodnotí, že řidič by mohl brzy usnout, upozorní ho například zesílením zvukové aparatury nebo stažením okénka.
Utopií přestává být i připojení k internetu. Různé technologie bezdrátového připojení umožňují různou kvalitu spojení v podstatě kdekoli v civilizovaných částech naší planety. Pokud je automobil vybaven současně několika komunikačními systémy, může v každou chvíli volit nejvýhodnější spojení, od rychlého Wi-Fi až po pomalejší mobilní připojení. Až bude uspokojivě vyřešen problém s anténou a jejím směrováním, přibude i možnost relativně rychlého satelitního připojení.