Tzv. webspam, který je problémem pro všechny vyhledavače, by měl posunut a zobrazován na nižších pozicích. Jde o jednu z aktivit, která přispěje k tomu, že uživatel v prvním nabízeném výsledku najde, co skutečně hledá.
„Na zkvalitňování vyhledávání pracujeme dlouhodobě. Děláme vše proto, abychom lidem nabídli relevantní odpověď na první dobrou. Prostřednictvím nasazení balíku úprav, který interně nazýváme Jalapeňo, budeme v řazení výsledků vyhledávání zvýhodňovat stránky nesoucí kvalitní obsah. Za takový zjednodušeně řečeno považujeme původní autorský obsah, který uživateli poskytuje přidanou hodnotu v podobě např. informací či zábavy,“ popisuje Radovan Šesták, produktový manažer služby.
Tato změna se týká pouze přirozených výsledků hledání, na reklamní pozice nemá vliv. V pořadí výsledků se projeví až u čtvrtiny hledání, což podle odhadu fulltextového týmu povede k tomu, že dojde k úpravě na první pozici u 2 % hledání.
Doplňme, že pojem webspam označuje účelové stránky, jejichž jediným cílem je vydělat na přesměrování či oklamání uživatele nebo na prodeji odkazů a reklamního prostoru. A Jalapeňo je takový bič na webspam.
„Typickými příklady jsou obsahové farmy, weby agregující čistě PR články, MFA/MFM či doorway stránky,“ upřesňuje Šesták a dodává, „připravujeme i další nasazení, které se detailněji zaměří na webové stránky používající nekalé optimalizační techniky, nejčastěji se potkáváme například s přeoptimalizovanými texty, nepřirozenými odkazy či nepřirozeným odkazovým profilem.“
I nadále pravděpodobně budou trvat ruční penalizace závadových webů. Ty mohou uživatelé sami nahlásit: Pokud lidé narazí na web, jehož obsah je podezřelý, mohou o něm dát jednoduše vědět prostřednictvím formuláře pro zpětnou vazbu.