Po změnách, které zjednodušily likvidaci pojistných událostí uvedených v minulém roce (tzv. přímá likvidace) dnes Česká Pojišťovna představila aplikaci pro chytré telefony na platformách iOS a Android. Aplikace obsahuje rady pro správný postup po dopravní nehodě (bezpečnost, první pomoc, kdy volat policii, co si zapsat) i možnost okamžitého nahlášení pojistné události (včetně fotografií). Aplikace též nabízí interaktivní mapu pro snazší vyhledání poboček České Pojišťovny nebo rychlé odkazy pro nouzová volání.
Aplikace pro hlášení dopravní nehody je vytvořena jako interaktivní průvodce - může ji použít jak viník, tak poškozený a je možno ji využít i v případě že vina je předmětem sporu. Automaticky je zaznamenána poloha (pomocí map a GPS), lze vyplnit údaje o účastnících nehody, poškození vozidel (k tomu je možné pomocí telefonu škody rovnou nafotit), zadat požadavek na odtah a zapůjčení náhradního vozidla a další podrobnosti. Aplikaci lze v současné době použít pro povinné ručení a havarijní pojištění. Teoreticky ji může využít i klient jiné pojišťovny (ČP ale pochopitelně v takové případě pojistnou událost nezlikviduje).
Česká pojišťovna nabízí ostatním pojišťovnám zdarma jádro kódu aplikace, aby ji mohly upravit a nabídnout svým klientům tak, aby se stala standardem. Do budoucna je plánována verze aplikace i pro další mobilní platformy (Nokia, Windows Phone apod).
Podle Jiřího Horyny ze Společnosti eMan, která aplikaci pro Českou Pojišťovnu na základě vítězného tendru vytvořila během cca měsíce, je na našem trhu 1.8 milionu chytrých telefonů v ČR z toho asi 300 tisíc připadá na přístroje iOS (iPhone). Aplikace by měla být k dispozici na Android Marketu a Apple Store v průběhu března 2011. Česká pojišťovna očekává, že si do konce roku stáhne aplikaci více než 100 tisíc uživatelů. Aplikace je k dispozici v čestině a angličtině.
Mezi dalšími novinkami které ČP na dnešní tiskové konferenci zmínila je nová kampaň zaměřena na povinné ručení bez povinnosti a havarijní pojištění starších vozů.