Společnost Cisco představila sadu nových řešení, platforem a prostředí, které jsou podle jejího vnímání dalším krokem k takzvané post-PC éře. Zaměstnancům mají umožnit spolupracovat bez ohledu na to, kde se právě nacházejí a jaké používají zařízení. Rozhodující bude flexibilita mobilních zaměstnanců, kteří spolu dokážou komunikovat bez ohledu na používané platformy, zařízení a webové prohlížeče.
Platforma Cisco Unified Communications (UC) verze 9.0
Platforma UC je jádrem portfolia produktů společnosti Cisco pro týmovou spolupráci. Propojuje veškeré koncové body včetně klientů pro video spolupráci. Aktuální verze umožňuje, aby se do prostředí platformy UC připojovala koncová zařízení jiných výrobců, rozšiřuje funkcionalitu o mobilní telefony a umožňuje sestavení spojení pomocí adres v emailovém formátu namísto telefonního čísla.
V rámci komponenty Cisco Unified Communications Manager bude k dispozici funkce Extend and Connect (Rozšíření a připojení). Spolupracuje s řešením Cisco Jabber a je navržena pro fungování spolu s telefonními systémy třetích stran (včetně systémů v hotelech, na letištích, v konferenčních centrech nebo i ropných plošin na moři) a jejich integraci do prostředí Cisco UC.
Zaměstnanci pracující z domova nebo v terénu mohou pomocí funkce Extend and Connect zadat telefonní číslo svého preferovaného hlasového zařízení do klienta Jabber na svém PC. Komponenta Cisco Unified Communications Manager pak zařídí směrování hlasového provozu přímo na zadané telefonní číslo.
Z pohledu firem zajišťuje funkce Extend and Connect ochranu dosavadních investic, umožňuje jim používat stávající koncové body a zjednodušuje také migraci ze systémů PBX. Obecně zajišťuje funkce Extend and Connect konvergenci pevných a mobilních sítí. Uživatelé mobilního telefonu mají přístup k pokročilým funkcím (sjednocená schránka, zpětné volání, konference…) bez toho, aby museli mít smartphone a instalovali si do zařízení speciálního klienta.
Cisco UC 9.0 podporuje také zavedení adresních plánů odpovídající všeobecně rozšířenému formátu emailových adres. Tato funkce, známá rovněž pod označením URI (Uniform Resource Identifier), umožňuje propojit se s libovolným koncovým bodem v systému a zavolat na něj pomocí e-mailové adresy namísto klasického telefonního čísla. Cisco UC 9.0 také zjednoduší použití videotechnologií, jako je systém TelePresence. Platforma Cisco UC 9 bude celosvětově dostupná ve 3. čtvrtletí 2012. Podrobnější informace o řešení Cisco Unified Communications 9.0 (v angličtině): http://www.cisco.com/en/US/products/ps10691/Products_Sub_Category_Home.html
Cisco WebEx Meetings a Cisco WebEx Social
Nová generace nástroje Cisco WebEx Meetings nabízí zaměstnancům možnost spolupráce přímo z prostředí běžně používaných webových aplikací. Komponenta Cisco WebEx Meetings Spaces umožňuje spravovat celý životní cyklus virtuálních pracovních setkání včetně naplánování schůzky, její realizace i následných kroků. Uživatelé PC i mobilních zařízení mohou společně přistupovat k souborům nebo sdílet agendy. Integrován je i klient pro instant messaging, obousměrný přenos videa v HD kvalitě a Voice over IP.
Nástroj Cisco WebEx Meetings ve verzi pro mobilní zařízení si již stáhly více než 3 miliony uživatelů a systém každý měsíc používá v průměru 31 milionů lidí. Společnost Cisco nedávno uvedla i bezplatnou verzi tohoto nástroje, které podporuje virtuální setkání až tří osob.
Další aktualizovaný produkt, Cisco WebEx Social (dříve nazýván jako Quad), je podle tiskového prohlášení Cisco odpovědí na skutečnost, že spolupráce pomocí sociálních aplikací, dosud používaná především pro soukromé účely, je také prostředkem pro zvýšení pracovní produktivity. Cisco WebEx Social pomáhá sdílet znalosti, nacházet odborníky i informace a efektivně fungovat v rámci virtuálních pracovních týmů. Řešení sjednocuje sociální aplikace a programy pro spolupráci do integrovaného prostředí. V Evropě je toto řešení k dispozici v rámci nabídky WebEx Social Server.