Hlavní navigace

Cisco letos uvede telepresence i do domácností

15. 1. 2010

Sdílet

Podle odhadů společnosti IDC bude v roce 2010 jen v USA okolo 32 milionů domácností disponovat dostatečnou kvalitou širokopásmového připojení, která bude pro používání domácí telepresence potřeba.

„Díky spojení naší technologie telepresence s pokročilými optickými sítěmi vybraných operátorů budou moci lidé komunikovat prostřednictvím videa způsobem, jaký dosud nikdy nezažili. Domácí telepresence jim umožní zcela přirozeně komunikovat s jejich rodinami i přáteli bez ohledu na to, jak daleko budou od sebe vzdáleni,“ říká Marthin DeBeer, senior vicepresident a ředitel divize Emerging Technologies ve společnosti Cisco.

Jak společnost Cisco oznámila na nedávném veletrhu Consumer Electronics Show (CES), první testování domácí telepresence proběhne letos na jaře v USA ve spolupráci s operátorem Verizon a později v průběhu letošního roku pak ve Francii ve spolupráci s operátorem France Telecom.

Podle DeBeera budou moci první domácnosti naplno využívat telepresence i v komunikaci s rodinou a přáteli, kteří tímto řešením zatím nebudou disponovat, protože prostřednictvím domácí telepresence bude možné mimo jiným uživatelům stejného řešení volat i na osobní počítače. Ty budou muset být vybaveny webovou kamerou a funkcí videochatu.

Cisco v souvislosti s veletrhem spotřební elektroniky CES rovněž uvedlo, že dosud prodalo již více než 200 milionů spotřebních zařízení. Šlo především o domácí síťová zařízení Linksys by Cisco a videokamery Flip Video, prostřednictvím kterých mohou uživatelé mezi sebou jednoduše sdílet videa. Cisco uvedlo, že jen v prosinci 2009 bylo prostřednictvím software FlipShare, který umožňuje sdílet videa například na sociální sítě, nahráno více než milion videí. Nahraná videa představují celkovou stopáž okolo tří milionů minut, což je oproti prosinci roku 2008 nárůst o 395 procent.

Cisco rovněž oznámilo další partnerství v rámci své platformy Eos, která umožňuje jednoduše spravovat široké portfolio webových stránek s multimediálním obsahem a využívat na nich řadu vlastností sociálních sítí, například hodnocení, komentáře, diskuse nebo sdílení hudby, fotografií a videa. K dosavadnímu partnerovi Warner Music Group se připojili další zákazníci jako například Travel Channel, All Access Today nebo The Eleven Seven Music Group/Tenth Street Entertainment.

Našli jste v článku chybu?