Kolík (stick) se ovládá pomocí připojeného tabletu nebo chytrého telefonu s Androidem, první série se prodávala za fantastickou cenu 35 USD. Zatímco jedni vidí ohrožení trhu se smart televizí, ti druzí vidí v Chromecastu další zbraň Googlu na podporu jeho stragegického projektu Chrome; pravdu mají asi všichni.
Samotný název i další prohlášení Googlu mají vzbudit představu, že jde o systém založený na ChromeOS, na gtvhacker.com se ale již objevila zpráva, že Chromecast je poháněn systémem, který je odvozen od Androidu a je tedy spíše příbuzný tomu, co běží v Google TV.
Analytik Ben Thompson na svém blogu stratechery.com upozorňuje, že hlavní zbraní Googlu není Applem tolik obávaný Android, ale Chrome. „Chrome by neměl považován za webový prohlížeč, ale za optimalizovaný obousněrný doručovací nástroj: směrem uživatelům pro ty nejlepší služby Googlu a směrem ke Googlu pro maximum uživatelských dat. A běží všude. To je důvod, proč Google investuje miliony dolarů do značky Chrome,“ dodává Thompson.
Chrome běží na Windows, OS X, Linuxu, Androidu i iOS. Do Chromu byly implementovány funkce, vymykající se běžným prohlížečům - včetně třeba možnosti pohlížet a upravovat dokumenty Microsoft Office. Je to proces sbližování funkcí, které mají Chrome a Chrome OS.
Cílem je zjevně dostat Chrome na co nejvíce displejů a Chromecast je jednou z dalších zbraní, která mu k tomu má dopomoci. Díky tomu bude mít Google stále více příležitostí zobrazovat placenou on-line reklamu, která Google živí.