;

Česká pošta bude dělat elektronické podpisy

3. 8. 2005

Sdílet

Akreditace Ministerstva informatiky opravňuje Českou poštu k vydávání kvalifikovaných certifikátů, které slouží k vytváření elektronického podpisu, a kvalifikovaných systémových certifikátů, které umožňují používat takzvané elektronické značky.

Na rozdíl od elektronického podpisu označují elektronické značky zprávu automaticky, bez zásahu označující osoby. Zatímco elektronický podpis může vytvářet pouze konkrétní, fyzická osoba, slouží elektronické značky i osobám právnickým nebo úřadům. Používání elektronických značek je užitečné tam, kde je nezbytné důvěryhodným způsobem označovat velké objemy zpráv v krátkém časovém období a kde by používání elektronického podpisu bylo z hlediska časového, personálního i finančního zbytečně náročné. Elektronické značky tak budou využívány při vydávání ověřených výpisů z úředních registrů nebo při potvrzování přijetí velkého objemu zpráv elektronickými podatelnami. Česká pošta je prvním poskytovatelem, který bude elektronické značky nabízet.

Vladimír Hořejší, náměstek ministryně informatiky, vstup dalšího subjektu na tento segment trhu vítá: “Neboť se tím zvýší konkurence a tedy i dostupnost a kvalita nabízených služeb. V neposlední řadě nastane i výrazné snížení ceny. Lze předpokládat, že dojde k zásadnímu rozvoji v používání elektronických podpisů.“

Certifikační služby České pošty budou od 1. září zajišťovat pobočky v Praze, Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem, Pardubicích, Ostravě a Brnu. Další informace jsou dostupné na www stránkách České pošty www.cpost.cz.

Česká pošta je po I.CA druhým subjektem, kterému byla udělena akreditace k poskytování certifikačních služeb podle zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu.


Další informace, včetně aktuaálního seznamu kontaktních míst najdete zde (stávající okno).

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality