Pozici největšího dodavatele si udržela společnost HP, ale její tržní podíl vinou poklesu prodejů klesl meziročně o dva procentní body. Naopak Lenovo podle analytiků společnosti Gartner pokračuje v rychlém růstu a v průběhu třetího čtvrtletí pravděpodobně vystřídá HP na pozici lídra trhu. Bližší informace najdete v tabulce.
Dodávky PC podle značek v 2Q 2012
|
2Q12 |
2Q12 |
2Q11 |
2Q11 |
2Q12-2Q11 růst (%) |
HP |
13,0 |
14.9 |
14,8 |
16.9 |
-12.1 |
Lenovo |
12,8 |
14.7 |
11,1 |
12.7 |
14.9 |
Acer Group |
9,6 |
11.0 |
9,3 |
10.6 |
3.6 |
Dell |
9,3 |
10.7 |
10,6 |
12.1 |
-11.5 |
ASUS |
6,1 |
7.0 |
4,4 |
5.0 |
38.6 |
Others |
36,5 |
41.7 |
37,2 |
42.6 |
-2.0 |
Total |
87 |
100.0 |
88 |
100.0 |
-0.1 |
Pozn.: kategorie PC zahrnuje stolní PC a mobilní PC včetně netbooků a ultrabooků, ale nikoli media tablety. Data představují kvalifikované odhady. Zdroj: Gartner, červenec 2012. Data pro jednotlivé země společnost Gartner zatím nezveřejnila (ani pro Východní Evropu ani pro region EMEA).
V souvisosti s vývojem globálního trhu PC můžete používat následující citace analytičky Gartner Mikako Kitagawa: "Druhé čtvrtletí roku 2012 bylo už sedmým kvartálem v řadě, kdy trh PC stagnoval nebo rostl pouze jednociferným tempem. Hlavními důvody jsou jednak ekonomická nejistota, ale také konkurence alternativních zařízení, zejména media tabletů a smartphonů. Vysoká očekávání, spojená s novým segmentem ultrabooků se zatím nenaplňují – přestože první ultrabooky se dostaly na trh již v roce 2011. Jde však o hlavní oblast, kam výrobci investují, a koncem roku můžeme očekávat masivní kampaň kolem ultrabooků na platformě IvyBridge. To pravděpodobně způsobí výrazný růst zájmu zákazníků.”