;

V sítích LTE lze již i volat, první implementace hlásí z USA a Koreje

5. 11. 2012

Sdílet

Společnosti SK Telecom a LG U+, které jsou největším a třetím největším telekomunikačním operátorem v zemi, spustily v Koreji službu volání v síti LTE. V USA tuto službu jako první spustila firma MetroPCS. Před spuštěním nové služby telekomunikační operátoři využívali sítě LTE pouze k datovým přenosům, k volání sloužily sítě 2G a 3G.

Volání v síti LTE bude základem hlasových přenosů, video hovorů a dalších nových, rozšířených komunikačních služeb, které budou moci využívat zákazníci smartphonů pro sítě LTE. Telekomunikační operátoři tím získají ucelenou sadu celosvětově standardizovaných služeb, kterou bude možné kombinovat se službami mobilního vysokorychlostního připojení.

Tyto služby využívají tradiční číslo mobilního telefonu (MSISDN – Mobile Subscriber Integrated Services Diginal Number), volání v síti LTE proto umožní využívat výhod tradičních telekomunikačních služeb v mobilní vysokorychlostní datové síti: celosvětová interoperabilita, funkce QoS, roaming a bezproblémová mobilita mezi libovolnými mobilními zařízeními u všech typů přístupových technologií. Při volání v síti LTE lze na smartphonech pro sítě LTE využívat hlasové i datové služby LTE současně.

Nabídka koncových řešení pro volání v síti LTE zahrnuje systém IMS, jehož součástí je server MTAS (Multimedia Telephony Application Server), technologie EPC (Evolved Packet Core), radiová přístupová síť LTE, systém OSS a související služby. Pro volání v síti LTE v rámci starších typů sítí nabízí Ericsson podporu standardu GSM/WCDMA RAN, řešení Mobile Softswitch, technologii EPC a jádro technologie CDMA. Řešení RCS (Rich Communication Suite) od Ericssonu doplňuje a vylepšuje komunikační služby.



Našli jste v článku chybu?