Britská Královská pošta (Royal Mail) si dala za cíl uspořit do roku 2009 celých 300 milionů liber prostřednictvím hostovaného řešení elektronického nákupu od SAP.
Aplikace SAP byla spuštěna do provozu v červnu letošního roku po krátké, tříměsíční implementaci a dnes ji používá více než stovka zaměstnanců z nákupního oddělení pošty. Nákupní řešení je propojeno s dalšími, již dříve implementovanými SAP systémy.
Software od SAP pomůže řídit 2,3 miliard liber ročních výdajů. Nahradí několik dosavadních různorodých systémů a umožní přehledně řídit uzavírání dodavatelských smluv.
Rozhodnutí nasadit hostované řešení znamenalo zásadní změnu dosavadního pojetí Královské pošty, která původně plánovala provozovat systém pod vlastní střechou. Královská pošta dále spolupracuje s SAP na nasazení další funkcionality, která bude zaměřena na řízení dodavatelů.
Aplikace Královské pošty je postavena na základě řešení, které společnost SAP získala akvizicí Frictionless Commerce v roce 2006.
Britská Královská pošta je státní podnik, který zaměstnává 193 tisíc pracovníků, což je téměř jedno procento všech obyvatel Spojeného království. Každý den zaměstnanci pošty přijmou, zpracují a doručí okolo 84 milionů zásilek na přibližně 27 milionů adres.