Black Friday je tradiční předvánoční výprodejová akce, populární třeba v USA. I letos (již opakovaně) se do ní zapojily i některé české e-shopy, především ty s technologickým sortimentem. Slevy jsou výrazné, často v řádu desítek procent. Nabízené slevy se netýkají vždy jen výprodejního zboží, někdy jsou propagovány pomocí slevy i nové výrobky - pak je ale zpravidla k dispozici jen omezený počet kusů. Black Friday letos připadá na 28.11., i když některé e-shopy tuto akci prodloužily na více dní.
Na černý pátek“ navazuje jiná výprodejní akce, a to Cyber Monday, tedy kybernetické pondělí. To letos připadá na 1.12.
Čtěte také:
→ Jak si vede e-commerce v ČR? Letos dosáhne objemu 80 miliard
Říkají to alespoň předběžné prognózy. Nakupování přes internet se stalo již běžnou součástí života většiny lidí. Alespoň jednou přes e-shop nakoupilo 96% Čechů, pravidelně pak možnost objednat si vybrané zboží online využívá skoro polovina nich.
→ E-commerce v Evropě vyrostla loni o 16%
I u nás se už jedná o lukrativní byznys: obraty e-commerce v ČR dosáhly 70 miliard Kč. V celé Evropě to bylo 363 miliard Eur.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.