;

BI a sociální sítě? Reporters říkají ano

14. 8. 2008

Sdílet

Ve středu 31. července uspořádali zástupci společností Cognos a Reporters setkání s vybranými novináři. Hovořilo se o historii společnosti Cognos sahající až do roku 1969, o stavu na trhu s řešeními business inteligence (především oblasti CPM neboli Corporate Performance Management), úspěších a nasazeních platformy Cognos (a jejích modulů), i o aktuálních trendech.

Cognos 8 Business Inteligence je produkt, který poskytuje nástroje na pokrytí všech požadavků na business intelligence: reporting, analýzu, scorecarding, řídící panely (dashboardy), správu obchodních událostí (business event management) i datovou integraci (data integration). Jde o jednotnou platformu, z níž si ovšem zákazník může k nasazení zvolit jen vybrané moduly a s nimi dále pracovat. Jen pro úplnost, Cognos byl zařazen analytickou společností Gartner mezi světové lídry (společně se společnostmi Microsoft, Business Objects, Oracle, MicroStrategy a SAS) v oblasti business Inteligence - BI a Corporate Performance Management - CPM (in Magic Quadrant for BI Platforms, 2008).

Z očekávaných trendů v oblasti business inteligence, které pomalu získávají půdu také u nás zmínil generální ředitel firmy Reporters Tomáš Bárta především propojení stávajících řešení s výdobytky social networkingu. Podle něj budou hrát blogy, wiki a obdobné záležitosti v budoucnu v BI velice významnou roli a přispějí k dalšímu zkvalitnění stávajících řešení. Pro základní představu možných výhod zmiňme příklad elektronického reportu do nějž budou zakomponována rozklikávací klíčová (či potenciálně nejasná) slova. Zájemcům o osvětlení těchto pojmů postačí najet na ně myší, načež se dostanou na stránku s obšírnějším vysvětlením ve stylu Wikipedie. Již dnes jsou u nás zkoumány možnosti nasazení sociálních sítí ve spojení s BI minimálně ve třech firmách – Komerční bance a dvou dalších, které zatím nebylo možno jmenovat. Bárta je však přesvědčen, že toto je budoucnost BI…

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality