;

Ballmera překvapila reakce trhu na spojení Microsoftu a Yahoo

3. 8. 2009

Sdílet

CEO firmy Microsoft Stevea Ballmera překvapila negativní reakce Wall Streetu na plánovanou spolupráci Microsoftu a Yahoo v oblasti internetového vyhledávání a reklamy.

Ze společného oznámení firem vyplývá, že v rámci nového partnerství se vyhledávač Bing od Microsoftu a jeho inzertní platforma adCenter stanou pro příští desetiletí exkluzivními nástroji stránek Yahoo. Yahoo na oplátku během prvních pěti let spolupráce získá 88 % tržeb z prodeje inzerce ve vyhledávači a bude disponovat oprávněním prodávat inzerci na stránkách Microsoftu.

Po oznámení dohody hodnota akcií Microsoftu stoupla, zatímco akcie Yahoo zažily 16% propad na 14,28 USD za akcii. Důvodem je očekávání Wall Streetu, že Yahoo kromě příslibu výdělků z inzerce od Microsoftu získá také přímé hotovostní vyrovnání. To se však nestalo a investoři proto reagovali spíše negativně. Ballmer proto vystoupil před skupinou finančních analytiků a pokusil se celou situaci uvést na pravou míru.

Ballmer prohlásil, že chápe rozčarování investorů. „Co se vlastně stalo? Nic se nekoupilo, nic se neprodalo," přemítal šéf Microsoftu. Přesto poznamenal, že nerozumí negativní reakci Wall Streetu na transakci, která Yahoo přinese navýšení ročního provozního zisku o 500 milionů USD a úspory investičních výdajů v hodnotě okolo 200 milionů USD. „To je pro mě ohromující," řekl Ballmer.

Z obchodu budou podle Ballmera profitovat obě společnosti, které tak dostanou šanci oslovit rozsáhlejší síť inzerentů a uživatelů. To údajně povede hlavně ke zlepšení kvalit vyhledávače. A následně, s lepším vyhledávačem, porostou také zisky, je přesvědčen Ballmer.

„Čím více vyhledávaných řetězců vidíte, tím více můžete vyladit svůj produkt. Čím větší počet inzerentů propaguje své výrobky na vaší platformě, tím relevantnější reklamy dokážete předkládat vašim uživatelům," vysvětlil Ballmer.

Našli jste v článku chybu?