Podle hlavního analytika firmy The Enderle Group Roba Enderleho se Applu stále daří táhnout lidi ke svým produktům, i navzdory ekonomické recesi. Apple je společnost s výrobky pro konzumenty a jeji úspěch není založen na dlouhodobých smlouvách (výjimkou může být iTunes, příjmy z ní jsou však jen menší částí celkových příjmů Apple).
Společnosti pomohly také letošní svátky. Ve svém tiskovém prohlášení z 21. ledna Apple konstatuje, že za poslední tři měsíce roku 2008 dosáhlo prodejů v hodnotě 10 167 miliard (oproti 9 608 miliardám za poslední tři měsíce v roce 2007). Prodávaly se hlavně špičkové počítače, a produkty iPhone a iPod.
Ačkoli se většina iPhonů letos ocitla v roli dárků jednotlivcům, prezident firmy Endpoint Technologies Associates Roger L. Kay nepochybuje, že Apple brzy více promluví také do dění v podnicích. O tom svědčí také výsledek zprávy (2009 Global IT and Technology Trends Forecast) Laury DiDiové z firmy ITIC, která hlásí, že „... více než dvě třetiny ze 700 CIO, tedy 68 %, naznačily, že svým uživatelům během příštích 12 měsíců povolí nasazení Maců jakožto pracovních stanic."
Očekávané Windows 7 by však takový potenciální vývoj mohly pozměnit. Podle Kaye dnes podniky mají volbu mezi Vistou, OS X a Linuxem. Brzy však bude rozhodování snazší, tvrdí. Lidé s napětím očekávají nový OS a některé podniky, které stále využívají Windows XP a neupgradovaly na XP, přejdou rovnou na Windows 7. Horší adopce Windows Vista bezesporu ovlivnila Microsoft, když její míra nesplnila očekávání šéfů společnosti z Redmondu.
Microsoft však jednoznačně není firmou, kterou by krize postihla nejvíce. A Apple je na tom ještě lépe, což je patrné i z toho, že na rozdíl od mnoha společností z oboru stálé vkládá velké peníze do marketingu a v této oblasti neudělal velké škrty. Apple také zatím nepřistoupil k propouštění zaměstnanců. Rob Enderle si však není jistý, že se jim reorganizace vyhne. „Myslím, že žádná firma nezůstane nedotčena," říká a dodává, že krom toho je možné, že vyšší ceny - bude-li ekonomická krize pokračovat - dlouhodobě negativně ovlivní prodeje firmy.