;

Apple zaměstnal dosavadního ředitele Yves Saint Laurent

12. 7. 2013

Sdílet

Tento krok podnítil nové spekulace o možných nových produktech včetně televize nebo „oblékatelných“ technologií.

Není překvapením, že společnost nechce rozebírat, na jakých speciálních projektech bude Deneve, který již s Applem spolupracoval v minulosti, přesně pracovat. Nicméně tento její krok vyústil ve spekulace analytiků, a oblékatelná technika je vrcholem těchto spekulací. Tvrdí to Ben Wood z CCS Insights nebo Francisco Jeronimo z IDC.

Výkonný ředitel Applu Tim Cook řekl, že oblast oblékatelných technologií je „zralá na prozkoumání“. A jak říká Wood, „oblékatelná technologie znamená módu“.

Jeronimo s ním souhlasí: najmutí někoho s Deneveho zkušenostmi a praxí má smysl, jestliže by Apple chtěl prorazit právě v tomto sektoru.

Jde o oblast, která v několika následujících letech zažije boom,“ tvrdí Jeronimo.

Zároveň očekává, že se na trhu objeví nová oblékatelná zařízení, která bude možno integrovat se smartphony, což uživatelům umožní číst zprávy a přijímat telefonní hovory a zároveň u nich využít funkcionalitu nabízenou zařízeními typu Nike Fuelband, která sledují každý váš krok a odhadují, kolik jste spálili kalorií.

Mnoho lidí se dnes dívá na svůj telefon, aby se podívali, jestli jim náhodou nepřišla nová zpráva. Takové chování by mohlo být nahrazeno jedním z těchto zařízení,“ řekl Jeronimo.

Trh se smartphony je v mnoha rozvinutých částech světa přesycený, takže výrobci zařízení jako je Apple musejí přijít s novými produkty, aby si zajistili růst. Apple je podle Jeronima dobrý ve vydávání produktů, u nichž zákazníci nevědí, co si s nimi počít, dokud je nevidí, ale stále je chtějí.

Existují ale ještě další potenciální „speciální projekty“, v nichž by mohl být Deneve zapojen, například posílení nabídek obsahu pro dlouho diskutovanou smart TV od Apple. Opět to tvrdí Jeronimo. Podle Wooda by mohl Deneve pracovat na posílení značky Apple a vzniku řady luxusnějších produktů.

Jestliže Apple nedokáže zůstat společností, za jejíž produkty jsou uživatelé ochotni platit více, riskuje, že se v konkurenčním boji posune na dno. Tomu se podle Wooda chce samozřejmě vyhnout. Apple by dle něj také mohl uvažovat o řadě luxusnějších produktů ve stejném duchu, v jakém Nokia nabízí telefony Vertu.

Na závěr je třeba říci, že Deneve není v Applu poprvé: mezi léty 1990 a 1997 pracoval jako manažer prodejů a marketingu v Apple Europe.

Zdroj: IDG News Service

Našli jste v článku chybu?