Hlavní navigace

Apple prý experimentuje s „mobilem v hodinkách“ s ohebným displejem

11. 2. 2013

Sdílet

Wall Street Journal v neděli informoval, že Apple o možnostech takovýchto zařízení diskutoval se společnosti Foxconn, která pracuje na technologiích, jež by mohly být využity právě v „oblékatelných“ zařízeních.

Podle zprávy zatím není jasné, jaké schopnosti chce Apple svým mobilům ve formě hodinek dodat. Zpráva citovala nejmenované analytiky a investory, kteří předpovídají, že společnost vydá produkt s mnoha různými funkcemi, který by úzce spolupracoval s iPhonem.

Apple oblast zkoumá už nějaký čas a dokonce v posledních letech najal zaměstnance, kteří mají zkušenosti se senzory a příbuznými technologiemi.

O novinkách od Apple včera informovaly i New York Times. Tyto noviny opět citovaly nejmenované zdroje s tím, že Apple testuje zařízení ve formě náramkových hodinek vyrobené ze zakřiveného skla. Dva lidé řekli, že by tyto hodinky fungovaly na platformě iOS. Na rozdil od konkurence prý Apple rozumí tomu, jak se takové sklo může zakřivovat okolo lidského těla. Apple pravděpodobně využije technologie ohebného skla Willow Glass firmy Cornig, které může fungovat jako dotykový displej.

Apple se ke zprávám zatím nevyjádřil.

Už měsíce se spekuluje o tom, že by výrobce kultovních zařízení iPhone a iPad mohl zabrousit i do oblasti nositelných zařízení včetně hodinek. Tzv. iWatch by mohly zaplnit mezeru v ekosystému Applu a stát se centrem zprostředkování a koordinace aktivit všech ostatních počítačů a zařízení, které v současné době používáme, a také široké škály zařízení, která ještě nebyla představena. Napsal to minulý týden ve svém blogu Bruce Tognazzini, bývalý designér Applu.

„Stejně jako tomu bylo u ostatních průlomových produktů Applu, i význam [těchto hodinek] bude při představení podceňován, potom však naroste a bude mít obrovský dopad na naše životy a zisky Applu,“ řekl Toganzzini, který také oznámil, že jeho informace nejsou založeny na zprávách od interního zdroje, ale na „solidním porozumění společnosti Apple, jejím produktům, problému a příležitosti.“

Podle výzkumné společnosti IDC pokračoval podíl Applu na trhu tabletů ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku v propadu, a to hlavně kvůli silné konkurenci Samsungu a dalších hráčů (převážně) s Androidem. Apple v tomto čtvrtletí prodal 47,8 milionu iPhonů, podle společnosti ABI Research však jeho raketový nárůst už skončil. Jeho podíl na trhu má letos kulminovat na 22 procentech. Existují spekulace, že by se Apple mohl pokusit o růst v nových kategoriích produktů, ale také v nízkorozpočtové verzi iPhonu, která by mohla reagovat na potřeby rozvíjejících se trhů, jako je Rusko, Indie nebo Brazílie.

S nositelnými technologiemi včetně hodinek již dříve experimentovaly i jiné společnosti. Například Microsoft v rámci projektu Smart Personal Object Technology představil už v roce 2002 chytré náramkové hodinky. Tento projekt však zapadl kvůli chabému výkonu.

Zdroj: IDG News Service

Našli jste v článku chybu?