;

Apple: náhodné vypínání iPhonu způsobuje vadná komponenta

6. 12. 2016

Sdílet

Na problém upozornila jedna čínská spotřebitelská organizace. Poté, co záležitost vyšla najevo, nabídl Apple všem postiženým uživatelům bezplatnou opravu na webu zákaznické podpory.

V pátek Apple na svém čínském webu vysvětloval, že problém se objevil na zařízeních iPhone 6s obsahujících chybnou komponentu baterie. Tato komponenta byla „vystavena kontrolovanému okolnímu ovzduší“ před instalací do baterie déle, než měla, uvádí Apple.

„Výsledkem toho je, že k degradaci těchto baterií dochází rychleji než u běžné baterie, což může způsobovat neočekávaná vypnutí,“ řekla společnost.

Chybná komponenta se nicméně nachází jen v „malém počtu“ iPhonů 6s vyrobených v září a říjnu 2015.

„Je důležité poznamenat, že se nejedná o bezpečnostní problém,“ řekl Apple. Jeho iPhony jsou nastaveny tak, aby se v jistých podmínkách automaticky vypnuly – například v extrémně chladných teplotách – což má chránit elektroniku v zařízeních.

Apple zřídil podpůrný web, na nějž mohou uživatelé zasílat sériová čísla svých iPhonů, aby zjistili, zda jsou oprávněni k bezplatné výměně baterie.

V listopadu požádala Apple spotřebitelská asociace Číny, aby problémy s vypínáním vyšetřil, a to poté, co obdržela „významný počet stížností“ od uživatelů iPhonů v zemi.

K vypnutí dochází v době, kdy úroveň nabití baterie poklesne mezi 60 a 50 procent, a to jak v chladném prostředí, tak při pokojové teplotě. Telefony se navíc nedaří opětovně zapnout, jestliže nejsou zapojeny do nabíječky.

Ačkoliv Apple tvrdí, že na problém zareagoval, spotřebitelská asociace uvádí, že si uživatelé i nadále stěžují. A přidali se k nim i majitelé starších iPhonů 6 a 6 Plus, ale i vlastníci modelů iPhone 6s vyrobených mimo září a říjen 2015.

Spotřebitelská organizace tedy požádala Apple, aby vyšetřil i další tvrzení zákazníků o chybách. Apple však v pátek oznámil, že žádné další chyby nenašel.

Zdroj: CIO.com

Našli jste v článku chybu?