Podle některých zdrojů z hudebního průmyslu společnost Apple vyjednává s vydavatelstvími o opětovném spuštění Beats Music letos v létě jako bezplatné, neomezené streamovací služby, avšak pouze po určitou nepříliš dlouhou dobu. Tato zkušební doba by měla následovat bezprostředně po spuštění a trvat jeden a tři měsíce.
Apple zvažuje i další alternativy typu „freemium“, aby odlákal posluchače od Spotify, YouTube a dalších konkurenčních streamovacích služeb. Jednou z možností je nabídka určitého počtu skladeb k poslechu zdarma, především singlů. Další možností je volný přístup k nové verzi iTunes Radio, kde by si posluchači mohli „naladit“ různé stanice, jejichž program sestavují skuteční dýdžejové.
Spotify však nečeká na blížící se spuštění Beats Music se založenýma rukama. Streamingový David se snaží získat co nejvíce uživatelů atraktivní cenovou nabídkou, než do App Storu za několik měsíců vkročí Goliáš od Applu. V posledních dnech mohli posluchači získat tříměsíční předplatné prémiové služby Spotify bez reklam za pouhý 1 dolar měsíčně. Běžná cena u Spotify je přitom 10 dolarů měsíčně.
Jiná taktika Applu – snaha přesvědčit vydavatele, aby svoji hudbu z bezplatné služby Spotify stáhli –, začala nedávno vyšetřovat Federální obchodní komise. Představitelé Spotify také vyjadřují nelibost nad 30% poplatkem, který musí společnosti odvádět Apple všichni, kdo nabízí svoji aplikaci v App Store a umožňují nákupy přímo z ní. Týká se to totiž i nákupu prémiového předplatného Spotify.
Zároveň se Spotify chystá na zavedení služby streamovaného videa, která by měla generovat dodatečný zisk. Zde však narazí na dalšího Goliáše, a to YouTube společnosti Google.