Amazon má v plánu realizovat systém pro doručování reklamy, který by fungoval podobně jako AdWords od Googlu. Tvrdí to alespoň report v novinách Wall Street Journal. Podobně jako AdWords by měl nový systém být schopen doručovat reklamu jak na vlastní, tak i na partnerské weby. Podobně jako systém od Googlu by měl nový reklamní systém od Amazonu být schopen zobrazovat kontextově závislou reklamu.
Amazon tak chce alespoň částečně nahradit reklamu na svých stránkách, kterou mu až dosud doručoval Google, vlastním systémem. To by pro Amazon mohlo představovat další zajímavý zdroj příjmu. Zkušební provoz ve spolupráci s vybranými partnery se chystá ještě do konce roku 2014.
Pozici na poli reklamy mu má zajistit především akvizice herního a videoportálu Twitch, za který zaplatil téměř neuvěřitelných 970 milionů dolarů. Jedná se o dosud největší jednorázovou akvizici Amazonu v jeho historii. O Twitch měl údajně zájem i Google, který by jej patrně zařadil do portfolia služeb YouTube.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Google varoval, že nás bude krmit reklamou i mimo internet
Reklamní gigant už poslal upozornění federálním regulačním úřadům v USA, že může šířit reklamu i v dalších zařízeních jako jsou termostaty Nest, samořízené vozy nebo chytré brýle Google Glass.
→ Sklad Amazonu v Dobrovízí je již potvrzen
Developerská společnost Panattoni, která se zavázala distribuční centrum postavit, bude do projektu investovat 100 milionů.