Cílem webového klienta bude spravovat distribuci zásilek a balíků jak pro výdejní místa, tak pro koncové zákazníky. Jednotlivé funkce pro evidenci zásilek u webového klienta IS K2 jsou podle tiskového prohlášení seřazeny v logickém sledu - od expedice, přes zásilky na cestě, přijetí zásilky, připravené balíky k vyzvednutí až po vyzvednuté balíky. Příchozí zásilky lze načítat hromadně pomocí čteček čárového kódu či přenosných terminálů.
Po načtení balíku jsou v systému ihned vidět potřebné informace o stavu, ceně, kontaktních údajích koncového zákazníka a další. V případě, že celou zásilku pro zákazníka tvoří více balíků, hlídá webový klient IS K2 nejen správnou výši úhrady a výdej u hlavního, nadřazeného balíku, ale i kompletní výdej všech balíků podřízených. Samozřejmostí je také rychlé filtrování dat podle zadaných kritérií.
„Řešení pro distribuci a evidenci našich zásilek obsahuje i statistiky a potřebné reporty o stavu zásilek a počítá i s možností nevyzvednutí balíků. V takovém případě jsou takto nedoručené zásilky zaslány zpět k nám na centrálu,“ doplňuje Martin Frič z Alfa.cz.