Když Facebook vstupoval na burzu, upisovací hodnota akcie byla 38 USD. Další vývoj byl ale pro investory zklamáním, protože se první půlrok akcie Facebooku obchodovaly za stále nižší a nižší cenu. Teprve rok 2013 přinesl oživení, byť zpočátku velmi mírné.
Rohodující obrat nastal patrně s tím, jak se na Facebooku podařilo zavést mobilní reklamu. Díky boomu smartphonů a dalších mobilních zařízení narůstal počet i podíl mobilních uživatelů Facebooku. Trnitá cesta jak mobilní uživatele proměnit v konzumenty reklamy se podařila: čísla za minulý měsíc ukazují, že mobilní reklama se na příjmech společnosti podílela více než 40%. Ohlášení posledních kvartálních obchodních výsledků přineslo i vzrůst ceny akcií nad 40 USD. Tržní kapitalizace firmy tak překonala magickou hranici 100 miliard dolarů.
Trh se zřejmě spolehl i na Zuckerbergovu vizi rychlé expanze na trzích třetího světa. Tak je totiž třeba chápat projekt na podporu výstavby mobilních sítí internet.org.
Čtěte také:
→ Projekt Internet.org chce připojit 5 miliard lidí k Internetu
→ Facebook vyrostl meziročně o 38 procent, tržby jsou 1,46 mld. USD za první čtvrtletí 2013
Zdroj: IDG News Service