Cílem je pomoci klientům zvyšovat jejich podnikatelskou výkonnost prostřednictvím lepšího porozumění a interpretace rostoucích objemů firemních dat a tržních údajů.
Přínosy i pro české firmy
Na základě globální aliance se prohloubí spolupráce Accenture a SAS i ve střední a jihovýchodní Evropě. „V současné době jsme zkoordinovali aktivity regionu Střední a jihovýchodní Evropy se SASem Itálie a vyčlenili jsme zodpovědnou osobu pro koordinaci společných aktivit. Chceme, aby naši zákazníci mohli co nejvíce vytěžit z této synergie a podpořit tak růst svého byznysu. Spojení špičkových analytických řešení SASu a hluboké znalosti businessu Accenture přinese nové možnosti pro efektivní řízení organizací," říká Jana Žižková, která vede regionální strukturu SAS Central South East Europe.
Business analytika nejvíce pomáhá firmám, které získávají při své činnosti velké objemy dat o zákaznících a nedokážou jich efektivně využít pro podporu rozhodování, bez ohledu na odvětví, ve kterém působí. „Prediktivní analytická řešení jsou užitečná pro společnosti, které mají množství zákazníků a působí na relativně zralých trzích, jako jsou bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikace, retail či utility,“ říká Alain Schneuwly, partner společnosti Accenture v České republice.
Zatímco v České republice dosud používaly řešení pro business analytiku zejména banky (na predikce rizik) a telekomunikace (pro řízení vztahů se zákazníky), v nejbližším období se dá očekávat zvýšený zájem retailu a utilit, kde se zintenzivňuje bitva o klienty. „Pokud bude Česká republika v business analytice i nadále kopírovat trendy ze západních trhů, poroste zájem i v oblastech cestovního ruchu a sázkových společností,“ dodává Jiří Jech, výkonný ředitel české pobočky SASu.
Prokazatelné výsledky
Software pro business analytiku využívá různé techniky, například statistické modely, optimalizaci, prognózy či teorii her pro analýzu dat a vytvoření prognózy o budoucích dopadech na podnikání.
Podle studie agentury IDC přinášejí prediktivní analytická řešení návratnost investic až na úrovni 145 %. Prokazatelné a kvantifikovatelné finanční přínosy získávají organizace například zvyšováním úspěšnosti vymáhání pohledávek, odhalováním podvodů v pojišťovnictví, přesnějším cílením marketingových kampaní, nebo díky predikcím budoucích rizik.
Populární analytika
Podle výsledků nedávného průzkumu Accenture až více než polovina vrcholových řídících pracovníků považuje své současné řešení v oblasti business analytiky za nedostatečné a plánuje její zlepšení.
„Partnerství se společností SAS je důležitou součástí strategie Accenture – vyhledávat obchodní příležitosti v nové generaci analytických řešení," říká William Green, prezident společnosti Accenture. „Podniky, které používají prediktivní analytiku při rozhodování, dokážou zlepšit výsledky businessu a dlouhodobě přesáhnout konkurenci,“ dodává.
Prezident SASu Jim Goodnight nikdy v dosavadní 30leté historii firmy neviděl podnikové šéfy tak ochotně zavádět v organizacích analytický přístup. „Naše aliance s Accenture pomůže společnostem zlepšit podnikatelské výsledky aplikování nejlepší prediktivní analytiky a osvědčených postupů pro přijímání složitých rozhodnutí. Společně poskytneme výkonnou analytickou platformu kombinovanou s expertizou v managementu a průmyslových odvětvích,” prohlásil.
Podle Henryho Morrise, senior viceprezidenta analytické agentury IDC, rozhodnutí společností vychází z naléhavé poptávky trhu. V současnosti na něm chybí odborníci zběhlí v analytických technikách, kteří je dokážou aplikovat v různých průmyslových odvětvích.
Showroomy ukážou, jak na to
Společnosti Accenture a SAS otevřou na několika místech po celém světě showroomy, aby klientům na praktických ukázkách demonstrovaly nové prediktivní analytické schopnosti. Společnosti úspěšně spolupracují více než 10 let u více než stovky globálních klientů z různých průmyslových odvětví. K nejvýznamnějším patří Norway Post, Safeco Insurance, Snam Rete Gas a finanční skupina UBS.